۵۰درصد از ثبت نام کنندگان طرح ملی مسکن واجد شرایط هستند

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام ۶هزار و ۴۰۰نفر در طرح ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عبدالمجید نژاد صفوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از جمله دلایل رشد قیمت مسکن، افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی بخصوص آرماتور است گفت : بین سال‌های ۸۵تا ۹۰ هفت درصد رشد تولید مسکن داشتیم که این آمار بعد از سال ۹۰کاهش پیدا کرد.

نژاد  صفوی با اشاره به اینکه در شهرستان بجنورد ۶۷هزار خانوار وجود دارد گفت : در این شهرستان ۶۳هزار واحد مسکونی وجود دارد، اما امار استیجاری در این شهرستان ۲۴هزار واحد میباشد.


او با بیان اینکه در شهرستان بجنورد بین  ۴تا ۵  هزار واحد مسکن، کمبود وجود دارد افزود : زمانی میتوانیم افسارگسیختگی اجاره و قیمت مسکن را کنترل کنیم که خانه اولی‌ها را خانه دار کنیم و نیاز به بازار را کاهش داده و تعداد متقاضیان مسکن را کم کنیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در مرحله اول ثبت نام طرح ملی مسکن ۵هزار ثبت نام کننده و در مرحله دوم هزار نفر و این رقم در مرحله سوم ۴۰۰نفر بوده است افزود : عملکرد بد راه و شهرسازی در بحث مسکن مهر باعث شد تا مردم نگاه مثبتی به طرح ملی مسکن نداشته باشند.

نژاد صفوی با بیان اینکه ۵۰درصد از ثبت نام کنندگان واجد شرایط شناخته شده اند و ۲هزار نفر در فرایند ثبت نام تایید شده اند گفت : یکی از دلایل عقب نشینی و ریزش تعداد ثبت نام کنندگان مبلغ اولیه واریزی و ضعف در پرداخت آن بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به وجود ۲۴هزار مستاجر در شهرستان بجنورد افزود:  در تفاهم نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام داشتیم تعداد ۲۵۶واحد مسکونی در شهرک فرهنگیان در نظر گرفته شده است که پیمان کار ۴۸۸واحد از آن‌ها مشخص شده.

او با اشاره به اینکه قبل از سرمایه گذاری برای واحد‌های شهرک فرهنگیان در بحث استحکام و نظارت و کیفیت واحد‌ها برنامه ریزی شده است ادامه داد : تاکید اداره راه و شهرسازی تحویل واحد‌های با کیفیت در شأن مردم است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه مجموع کل تعداد واحد‌های باقی مانده مسکن مهر در استان ۳هزار و ۳۰۰واحد است که بین ۳۰۰تا ۴۰۰واحد مشکل حقوقی دارند اظهار داشت : هدف ما این است تا تمام واحد‌های مسکن مهر حتی آن‌ها که متقاضی ندارند را بهره برداری کنیم تا دیگر در استان مشکل کمبود مسکن و قیمت بالای مسکن نداشته باشیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.