پیش بینی برداشت ۱۰ هزار تن گیلاس از باغات کردستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزارتن گیلاس از باغات استان کردستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

زاهد حاجی میرزایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: استان کردستان در تولید محصولات باغی جزو استان‌های پیشرو است که یکی از دلایل آن اقلیم متفاوت و آب و هوای مساعد و از همه مهمتر سخت کوشی مردمان این دیاراست که به کار باغداری و کشاورزی علاقه فراوانی دارند.

او افزود:متوسط برداشت گیلاس در هر هکتار هشت تن است و امسال پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار تن گیلاس در سطح یک هزار و ۴۱۱ هکتار از باغات این استان  تولید و روانه بازار مصرف شود.

حاجی میرزایی یادآورشد:بیشترین مساحت باغات گیلاس و تمرکز این محصول به ترتیب در شهر‌های سنندج با ۷۰۰ هکتار، کامیاران ۱۸۰ هکتار و سقز ۱۶۰ هکتار است که کاربرداشت این محصول در آن‌ها انجام می‌گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به برداشت سالانه ۱۰ هزار تن محصول گیلاس ازباغات استان گفت: سنندج با ۴ هزار و ۷۷۰ تن، کامیاران هزار و ۶۰۰ تن و سقز با هزار و ۴۰ تن  به ترتیب شهرستان های شاخص تولید محصول گیلاس در استان هستند.

حاجی میرزایی مهمترین ارقام گیلاس تولید شده در این استان را  تک دانه، صورتی و زرد عنوان کرد و گفت:بخش عمده این محصول به صورت تازه خوری در بازار‌های داخلی استان به فروش می‌رسد وبخشی دیگر نیز به تهران و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

او  تعداد بهره بردارانی كه مشغول كشت و كار محصول گيلاس در استان هستند را ۳ هزار بهره بردار برشمرد و گفت:برداشت گیلاس در استان کردستان از ۱۵ خرداد آغاز و تا اواخر تیر  ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.