ثبت نام ۷۰ درصد از صاحبان مشاغل در سامانه سلامت

کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: حدود ۷۰ درصد اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مهاباد، کد بهداشتی دریافت کردند.

ثبت نام ۷۰ درصد از صاحبان مشاغل در سامانه سلامترحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: حدود ۷۰ درصد از صاحبان مشاغل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل: سوپرمارکت ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، ساندویچی و کبابی ها، شیرینی پزی و فروشگاه عرضه مواد غذایی در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت نام و کد بهداشتی دریافت کردند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اظهار کرد: از زمان آغاز به کار سامانه سلامت اصناف و صنایع و در راستای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی، ۲ هزار و ۸۷۰ واحد صنفی و غیرصنفی در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند.


بیشتر بخوانید

تمدید مهلت ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع


رحیمی بیان کرد: ثبت‌نام تمام صنوف در سامانه سلامت لازم و ضروری است و همه اصناف باید در تدوین و تهیه الزامات بهداشتی تلاش مضاعفی داشته باشند و در صورتی که واحد صنفی خارج از دستورالعمل ابلاغی رفتار کند، ضمن برخورد قانونی به مدت یک ماه محل فعالیت آن پلمب خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد به لزوم رعایت دستورالعمل‌های تعریف شده توسط مراکز بهداشتی تاکید کرد و افزود: هر واحد صنفی، باید پروتکل‌های بهداشتی را که از طرف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و نیز شبکه‌های بهداشت و درمان هر شهرستان ارایه می‌شود، رعایت کند.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.