احیای واحد‌های تولیدی راکد یک اولویت در سطح استان کرمانشاه

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه گفت : احیای واحد‌های تولیدی راکد و ارتقاء توان تولید واحد‌های موجود به عنوان یک اولویت در سطح استان امسال دنبال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محسن دارابی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه گفت : ۱۹۳ واحد تولیدی راکد استان در سال ۹۸ به واسطه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.

او با بیان اینکه با فعال سازی این واحد‌ها یک هزار و ۷۸ نفر مشغول به کار شوند، گفت : از این تعداد، ۵۵ واحد صنعتی و معدنی، ۱۳۶ واحد کشاورزی و ۲ واحد نیز مربوط به بخش گردشگری بود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه افزود: همچنین با اعطای سرمایه در گردش و اقدامات حمایتی از تعطیلی تعدادی از واحد‌های صنعتی جلوگیری و در مجموع سه هزار و ۳۳۹ مورد اشتغال در سطح استان حفظ شد.

دارابی ادامه داد: پارسال با وجود تحمیل انواع تحریم‌های ظالمانه موفق شدیم ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن جذب کنیم که ۱۳ درصد سرمایه گذاری صنعت و مدن خارجی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

او با اشاره به برنامه‌های ستاد تسهیل در سال ۹۹، گفت: ۵۵ واحد تولیدی موثر را شناسایی کردیم که به منظور حفظ اشتغال موجود برای آن‌ها سرمایه در گردش تامین خواهیم کرد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه هشت پروژه نیمه کاره صنعتی و معدنی در استان داریم که احیا آن‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۵ پروژه تولیدی را نیز در راستای بازآفرینی و افزایش بهره وری در دستور کار قرار داده ایم.

دارابی گفت: با حمایت از این پروژه‌ها بیش از سه هزار فرصت شغل ایجاد و بیش از ۶ هزار شغل در سطح استان تثبیت خواهد شد.

او با اشاره به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کنند در استان اشاره کرد و گفت: واحد‌های تولیدی پیش از شیوع ویروس کرونا با تغییر چرخه تولید دست به کار شدند و نیاز‌های استان را برطرف کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار