شاهرگ؛ آینه عبرت نسل جدید/ زیر و بم کارخانه شستشوی مغز جوانان که به دست منافقین اداره می‌شد

«شاهرگ» جدیدترین سریال تلویزیونی است که داستان خود را بر پایه مقطع زمانی سال‌های ابتدایی دهه شصت و اقدامات تروریستی منافقین قرار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سریالی به کارگردانی سید جلال اشکذری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که از ابتدای این هفته روی آنتن شبکه دو سیما رفته است.

محمدرضا شفیعی با ساخت شاهرگ، موفقت‌تر از گذشته در عرصه تلویزیون دیده شد؛ در چند قسمت پخش شده، سریال شاهرگ توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند و مورد استقبال قرار گیرد.

این سریال نشان می‌دهد تهیه کننده و کارگردان با چه ظرافتی به اصلی‌تر موضوع امروز یعنی نشان دادن چهره منافقین به نسل جدید، پرداخته است.


بیشتر بخوانید


از جمله در چند قسمت پخش شده، سکانسی از یک بمب‌گذاری خیابانی منافقین با هدف شهادت مردم بیگناه و تلاش مأموران امنیت برای مبارزه با آن‌ها روی آنتن رفت. سکانسی مهیج، تأسف‌برانگیز و عبرت‌آموز از انحراف یک تفکر که به سبعیت و خونریزی انجامید.

جوانایی امنیت امروز جامعه پیرانی خورد را با ٤٠ سال پیش مقایسه کرده و به آن می‌بالند.

آن چه مشخص است در ادامه این سریال شاهد موارد بیشتری از این خشونت‌های کور به تصویر کشیده خواهد شد. تصاویری که مخاطبان و به‌ویژه جوانان نوجوانان را با تاریخ پر فراز و نشیب پس از انقلاب آشنا خواهد کرد.

اینکه شاهرگ اتفاق مهمی برای این روز‌ها است و مورد توجه تهیه کننده جوان قرار گرفته دلیلش توانایی و مهارت یک تهیه کننده است که به این دست کار‌های مورد نیاز نسل جدید ارزش میدهد.

محمدرضا شفیعی با سن و سال کمی که دارد، عملکرد فوق العاده‌ای در سینما و تلویزیون داشته است. این اتفاق نشان می‌دهد که جوانان در عرصه تلویزیون نیز می‌توانند میدان‌دار باشند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدرضا شفیعی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمدرضا شفیعی را باید بیشتر تهیه کننده تلویزیون بدانیم چرا که آثار تلویزیونی وی چندین برابر آثارش سینمایی اش است. با نگاهی گذرا به کارنامه سریال سازی می‌توان دریافت بسیاری از سریال خاطر انگیز نام او به چشم می‌خورد.

سریال کیمیا، سریال تنهایی لیلا، سریال مادرانه، سریال شیدایی، سریال وضعیت سفید، سریال فاصله‌ها، سریال جراحت، سریال برادر جان، سریال بیا از گذشته حرف بزنیم، سریال رستگاران، سریال نوار زرد، سریال رهایی، سریال سر دلبران، سریال عقیق، سریال روح الله، سریال سرباز و... برخی از آثار کارنامه سریال سازی اوست.

در سینما در فیلم‌های شعله ور، هیهات، ماهی سیاه کوچولو، سر به مهر، زندگی خصوصی آقا و خانم میم و... نام او به چشم می‌خورد.

آنچه از کارنامه شفیعی را متفاوت و موفقیت اش در تولید اثار جذاب تلویزیونی برجسته می‌کند رویکرد مذهبی و انقلابی اثار اوست که البته مخاطبان بسیاری را نیز جذب کرده است.

اکثر کار‌های این تهیه کننده جوان در زمان پخش بیشترین مخاطب را از آن خود کرده است. البته به غیر از وضعیت سفید و سرباز که کار‌هایی هنری و خاص بوده است، دلیل پربیننده بودن کار‌های شفیعی را باید در دغدغه‌مند آثار و رویکردی تمیز در کار فرهنگی دانست.

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

برچسب ها: فیلم شاهرگ ، منافقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.