فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از فتوای مرجعیت در سالروز آزادسازی موصل تقدیر کرد

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق به مناسبت سالروز آزادسازی موصل از اشغال داعش در بیانیه‌ای از مرجعیت این کشور، نیروهای نظامی و مردم عراق تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق به مناسبت سالروز آزادسازی شهر موصل از اشغال گروهک تروریستی داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزادسازی شهر موصل، باز شدن مسیر پیروزی کامل نظامی بر تروریسم بود و تمامی نیرو‌های نظامی و امنیتی و شهروندان عراقی برای این پیروزی در کنار یکدیگر بودند.

در این بیانیه تاکید شده است: «سلام بر فتوای جاودانه مرجعیت قهرمان و با تقدیر و اکرام شهدای عراق که جانشان را برای آزادی خاک نینوا فدا کردند. در این راه تمامی مردم عراق از جنوب و مرکز و غرب و شرق و شمال خون دادند.»


بیشتر بخوانید


فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق سپس خطاب به مردم این کشور تاکید کرد که تمامی نیرو‌های نظامی عراق از جمله ارتش، پلیس فدرال، الحشدالشعبی، یگان مبارزه با تروریسم و پیشمرگه در این پیروزی سهیم بودند.

ارتش عراق همچنین با تقدیر از سازمان بسیج مردمی این کشور اعلام کرد: «از نیروهای الحشدالشعبی آن مجاهدین قهرمان می‌خواهیم تا یاد و خاطره شجاعت نیرو‌های نظامی خود را به نسل‌های آتی انتقال دهند.»

عملیات مشترک ارتش عراق با اشاره به روند آزادسازی این شهر اعلام کرد که عملیات در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ با نام «قادمون یا نینوا» در سه محور جنوب، شرق و شمال شهر آغاز شد و پس از آزادسازی بخش شرقی در ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ آزادسازی بخش غربی کلید خورد و سرانجام در دهم جولای ۲۰۱۷ شهر به طور کامل به کنترل نیرو‌های عراقی درآمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار