مرکل: با دروغ نمی‌توان کرونا را مهار کرد

صدراعظم آلمان در سخنرانی از رویکرد برخی کشور‌های جهان در انکار حقایق مربوط به ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از شبکه خبری سی ان ان، صدراعظم آلمان در اظهاراتی که احتمال می‌رود رئیس جمهور آمریکا مخاطب آن بوده، تاکید کرد نمی‌توان با دروغ و نفرت‌پراکنی با کرونا مبارزه کرد.

آنگلا مرکل روز پنج شنبه در سخنرانی با انتقاد از رویکرد برخی مقامات سیاسی در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: شما نمی‌توانید با نفرت پراکنی با شیوع کرونا مبارزه کنید. نمی‌توانید با دروغ و انکار اطلاعات مربوط به این بیماری به مقابله با آن بپردازید.

بنا به نوشته شبکه سی ان ان ترامپ، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مخاطبان اصلی سخنان صدر اعظم آلمان بوده اند. صدر اعظم آلمان همچنین در این سخنرانی از پیش گرفتن رویکرد پوپولییسم و انکار حقایق برای مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد.

رویکرد رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با بحران همه گیری کرونا که از انکار و سهل انگاشتن آن تا اتهام زنی به چین و سازمان جهانی بهداشت را شامل می‌شد، موجی از انتقادات گسترده را علیه او به دنبال داشته است. رویکرد چالش برانگیزی که نه تنها به مهار کرونا در آمریکا کمکی نکرد بلکه این کشور را تبدیل به صدرنشین بلامنازع ابتلا و مرگ و میر ویروس کرونا بدل کرده است.

رئیس جمهور برزیل همانند متحد آمریکایی خود دونالد ترامپ از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، تلاش داشت تا ابعاد و خطر این بیماری را کم اهمیت جلوه دهد. بولسونارو حتی در مواردی شیوع کرونا را جعلی و کار رسانه‌ها دانست و با این اظهارات نظرات متخصصان جامعه جهانی را به چالش کشید. رئیس جمهور برزیل همچنین از منتقدان جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا است.

در حال حاضر آمریکا و برزیل به ترتیب جایگاه نخست و دوم را در میان کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا از آن خود کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار