۱۰۰ سال پیش یک بیماری بیش از ۵۰ میلیون قربانی گرفت/کرونا شوخی بردار نیست

کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در سال ۱۹۱۸ شیوع شدیدترین نوع آنفولانزا اتفاق افتاد که در طی ۲ سال و ۳ موج، ۵۰ میلیون قربانی گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وصال شبانیانی کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید بر احساس مسئولیت افراد در برابر آحاد مختلف جامعه به‌خصوص در شرایط سخت و بحرانی کرونایی، گفت: کمترین وظیفه هر فرد بازداشتن خویش از آزار رساندن به دیگران است.

او افزود: هر فردی تکالیفی بر دوش خود دارد و از آنجا که انسان در ارتباط با سطوح مختلف از جمله ارتباط با خالق خویش، ارتباطات اجتماعی و ارتباط محیط زیستی می‌باشد، نوع مسئولیتش نیز متفاوت است؛ خویشتنداری جزئی مهم از مسئولیت او بوده و در بسیاری اوقات رهاکردن خویش به ظاهر آسان به نظر می‌رسد، اما وقتی نتایج آن به‌دست می‌آید عذاب وجدان از اینکه به‌موقع رفتار خود را کنترل نکرده و چنان نکرده یا چنین نموده، بسیار عذاب‌آور است و احساس خُسران او را رها نمی‌کند.
 

بیشتربخوانید:


کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال ۱۹۱۸ شیوع شدیدترین نوع آنفولانزا اتفاق افتاد که در طی ۲ سال و ۳ موج، ۵۰ میلیون قربانی گرفت، ادامه داد: موضوع مهم این است که بیشترین آمار مرگ و میر در موج دوم آن اتفاق افتاده است، درست زمانی که مردم از فاصله‌گذاری اجتماعی خسته شده بودند و با خوشحالی و بدون رعایت کامل به خیابان‌ها آمدند، در موج دوم بیماری ده‌ها میلیون نفر کشته شدند.

شبانیانی بیان کرد: مردم باید سطح اطلاعات خود را بالا برده و نه تنها در مورد ویژگی‌های کرونا، بلکه در خصوص سوابق اپیدمی‌ها در جهان نیز آگاهی خود را بالا ببرند تا با رعایت توصیه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، از بروز آسیب به خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند. حیف است زمانی که به هدف نزدیک شده ایم دست از تلاش بکشیم.

او تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت دو نکته بسیار مهم استفاده از ماسک و عدم تماس دست با سطوح آلوده الزامی است و همین دو نکته می‌تواند سرنوشت این بیماری را در کشور جابه‌جا کند.

کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید بر احساس مسئولیت افراد در برابر آحاد مختلف جامعه به‌خصوص در شرایط سخت و بحرانی شیوع کرونا، تاکید کرد: آثار سودمندی که به برکت ارتباط با جامعه و اجتماع نصیب انسان می‌شود، بی‌شک سبب ایجاد حس مسئولیت آدمی در برابر آنان خواهد شد و در این رهگذر، کمترین وظیفه هر فرد بازداشتن خویش از آزار رساندن به دیگران است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
همه چی قدیمی‌اش اصل بود یادش بخیر
آخرین اخبار