هاآرتص: اسرائیل کنترل بحران کرونا را از دست داده است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای تصریح کرد این رژیم کنترل بر بحران ویروس کرونا را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص درمقاله‌ای با عنوان "اسرائیل کنترل بر بحران ویروس کرونا را از دست داده است" نوشت: عدم موفقیت سازمانی و مدیریت داده‌ها در مقابله با کرونا، فقط به وزارت بهداشت محدود نمی‌شود.

این روزنامه نوشت: هیچ سامانه اطلاعاتی برای تجزیه و تحلیل ردیابی تماس‌های افراد و نیز افراد کافی برای انجام این کار وجود ندارد.

وزارت حمل و نقل نمی‌تواند برنامه‌های مربوط به ساعت حرکت اتوبوس‌ها را تقویت کند تا امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراهم شود. دولت، انعطاف پذیری لازم را برای افزایش حقوق و هدایت هزاران اسرائیلی بیکار به طرف کار در خانه‌های سالمندان را ندارد در عوض، دولت این تصمیم بزدلانه را اتخاذ کرد که ۲۵۰۰ کارگر خارجی وارد کند. نظام آموزشی نمی‌تواند ظرفیت کلاس‌ها را کاهش دهد و نتوانسته است آموزش از راه دور را سازماندهی کند.

دولت نتوانسته است به موقع تصمیماتی را برای عرضه کمک اقتصادی به صد‌ها هزار نفر از افراد خوداشتغال که درآمد خود را از دست داده اند اتخاذ کند. زمانی که دولت در این باره تصمیم گیری کرد، نتوانست پول را به موقع توزیع کند و به ده‌ها هزار نفر از مردم که اکنون در انزوا و تنهایی بسر می‌برند، هیچ کمک نظام مندی نشده است. شاید این افراد نیاز داشته باشند برای تهیه غذا یا دارو به آن‌ها کمک شود.

پروفسور سیگال سادتسکی، رئیس اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت این رژیم، سه شنبه استعفا کرد.

او به عنوان فردی معرفی می‌شود که موجب شکست اسرائیل در مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا معرفی شد. مشکل با سادتسکی شروع نشد و با تغییر او پایان نمی‌یابد. (و این آسان نخواهد بود: اسرائیل چند کارشناس بهداشت عمومی دارد؟) مشکل گسترده‌تر و عمیق‌تر است: دولت، غیرمنسجم است، ظرفیت اجرایی ضعیفی دارد و از نظر تاریخی در خصوص اقتصاد خرد ضعیف است.

تعجبی ندارد کشور‌هایی که در زمینه مقابله با بحران شیوع کرونا موفق‌ترین کشور‌ها هستند یعنی کشور‌هایی مانند آلمان، کشور‌های جنوب شرقی آسیا و بیشتر کشور‌های اسکاندیناوی، بهترین دولت‌های جهان را دارند. رسیدگی به بحران کرونا نیازمند نظم و انضباط، اطاعت و دقت است. این بحرانی است که به مدیریت خوب نیاز دارد. این‌ها تمام چیز‌هایی هستند که اسرائیل فاقد آنهاست.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین از ابتلای ۱۱۴۷ نفر به کرونا در فلسطین اشغالی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این مرکز در توئیتی نوشت: با ابتلای این تعداد افراد، آمار مبتلایان (در سرزمین‌های اشغالی) به ۳۷ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد ۱۳۲ نفر در وضعیت خطرناک قرار دارند. از این تعداد ۳۵۵ نفر نیز فوت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۹
مرگ براسرائیل کودک کش
آخرین اخبار