والدین باید نه گفتن را به کودکان بیاموزند

یک روانشناس گفت: والدین باید نه گفتن را به کودکان سنین ۶ تا ۱۰ سال آموزش دهند، زیرا این موضوع در موفقیت آنها موثر خواهد بود.

مینا جعفری روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همیشه در تمام سنین پرورش ذهن و اندیشه قدرتمند می تواند افراد را از برخی مشکلات اجتماعی دور کند.

او افزود: باید والدین نه گفتن را به کودکان سنین ۶ تا ۱۰ سال آموزش دهند؛ زیرا همین کلمات هرچند کوتاه می تواند از آنها یک انسان موفق بسازد.

جعفری در ادامه بیان کرد: والدین باید توجه داشته باشند ایجاد نگرش مثبت در کودک می تواند از او یک فرد با اعتماد به نفس بالا بسازد، متاسفانه بیش از نیمی از کودکان ۶ تا ۱۰ سال همیشه از عدم اعتماد به نفس رنج می برند. 


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: خانواده‌ها به خصوص مادران شاغل باید توجه داشته باشند، آن دسته از فرزندانی موفق هستند که در سنین کودکی کمک خواستن را آموزش ببینند، این موضوع می‌تواند در آینده کودکانی موفق و با اعتماد به نفس بالا نسبت به همسالان خود به وجود آورد.

این روانشناس گفت: واژه‌های «نمی‌دانم» و «نه» می‌توانند کودکان را به سمت ایجاد تجربه سوق دهند؛ زیرا برخی از کلمات علاوه بر ایجاد انگیزه و تجربه در کودکان می توانند اطلاعات و فرهنگ آنها را بالا ببرند که همین امر باعث می شود کودک بیش از سن خود رشد مغزی پیدا کرده و با دوستانی با سنین بالا معاشرت داشته باشند و در آینده فردی موفق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.