در پی دستور استاندار:

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت آبرسانی سیار به روستائیان و عشایر خراسان جنوبی

به دنبال گرم شدن هوا و نیاز بیشتر روستائیان به آب شرب، آبرسانی سیار به روستا‌ها و مناطق عشایری فاقد شبکه آب خراسان جنوبی، ۳۰ درصد افزایش یافت.

میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ایام پیک مصرف آب (تابستان و روز‌های آخر هفته)، ناکافی بودن سرانه آبرسانی سیار دغدغه اصلی مردم مناطق روستایی و عشایری استان است که با دستور ویژه استاندار در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان.

او  افزود : سرانه تأمین آب شرب و بهداشتی روستائیان استان در سال ۹۷ به میزان ۶۵ لیتر به ازای هر خانوار بود که در سال گذشته به ۸۹ لیتر افزایش یافت.

میر جعفریان ادامه داد: با وجود این افزایش سهمیه، بازهم کمبود‌هایی از مناطق مناطق روستایی و عشایری مختلف گزارش شده بود که با ورود استاندار به این موضوع، سهمیه طی چند روز گذشته تا ۱۰۰ لیتر افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد: رسیدن سرانه‌ها به ۱۲۰ لیتر، مصوبه ستاد بحران و دستور شخص استاندار خراسان جنوبی است که برای اجرا در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

او درخصوص تأمین تانکر‌های مورد نیاز برای آبرسانی سیار نیز گفت: با توجه به کمبود‌هایی که در این حوزه احساس می‌شد، تعداد ۷ دستگاه تانکر آبرسان به این مجموعه اضافه شده است.

میر جعفریان با بیان اینکه تا پیش از این ۴۰ دستگاه تانکر، وظیفه آبرسانی به مناطق و روستایی و عشایری استان را به عهده داشت، افزود: مقدمات کار برای تأمین ۱۱ دستگاه تانکر آبرسان دیگر نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار