درخواست وزرای خارجه اروپا برای تعیین اقدامات بازدارنده بروکسل در مقابل طرح الحاق

گروهی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواهان تهیه فهرستی از اقدامات بازدارنده بروکسل در خصوص طرح الحاق کرانه باختری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، ۱۱ نفر از وزرای خارجه اروپا با ارسال نامه‌ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار شفاف سازی در خصوص اقدامات مقابله‌ای بروکسل در خصوص طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری شدند.

هدف وزرای خارجه کشور‌های فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال و مالت از نوشتن این نامه مشخص شدن گزینه‌های نهایی اتحادیه اروپا در صورت اجرایی شدن طرح الحاق عنوان شد.

بنا به گزارش هاآرتص، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در این نامه که روز جمعه برای بورل ارسال شد، خواهان آن شدند که بروکسل فهرستی از گزینه‌های احتمالی خود در صورت اجرایی شدن طرح الحاق از سوی رژیم صهیونیستی را اعلام کند. وزرای خارجه کشور‌های اروپایی بر از دست رفتن فرصت زمانی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تل‌آویو تاکید کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اعلام اینکه الحاق کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی است، شفاف سازی در خصوص تبعات حقوقی و سیاسی طرح الحاق را حائز اهمیت دانستند. این مقامات اروپایی تهیه هر چه سریعتر فهرست اقدامات بروکسل را مبنای جدی برای آغاز مذاکرات با رژیم صهیونیستی در خصوص طرح الحاق اعلام کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اخیرا با استناد به سندی محرمانه که به تازگی برای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ارسال شده، گزارش داد اتحادیه اروپا وضع تحریم‌هایی علیه این رژیم در صورت اجرای طرح اشغالگرانه الحاق کرانه باختری را در دستور کار خود قرار داده است.

بنابر گزارش این رسانه صهیونیست، در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری، بروکسل مجازات‌های متعددی از جمله ممنوعیت سفر وزرای خارجه کشور‌های اروپایی به اراضی اشغالی، توقف مبادله دانشجو و کاهش اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان صهیونیست را مدنظر دارد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. با این حال رژیم صهیونیستی در تحقق وعده خود برای اجرای طرح الحاق در اول ژوئیه ناکام ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار