داروی رمدسیویر در بازار سیاه مشهد تقلبی است/هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار نیست

داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل‌های درمانی کشور وارد نشده است، شهروندان دارو‌های مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل‌های درمانی کشور وارد نشده است، از تمامی شهروندان خواست دارو‌های مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
در حال حاضر داروی رمدسیویر که توسط برخی از مراجع دارویی برای درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است، با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر دارو‌های قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه‌های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می‌شود.

داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد، بنابراین داروی موجود در بازار آزاد مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند.

بر اساس اعلام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا کنون گزارشی از وجود داروی تقلبی و یا فروش غیر رسمی داروی ضد ویروس رمدسیویر در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دریافت نشده است و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به تمامی داروخانه‌ها صورت گرفته است؛ در صورت مشاهده فروش رمدسیویر با داروخانه یا فرد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

شهروندان اطلاعات خود را فقط از کانال‌های رسمی دریافت کنند و برای تامین دارو فقط به داروخانه‌ها مراجعه نمایند و هر دارویی را استفاده نکنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.