زدن ماسک در انگلیس اجباری می‌شود

زدن ماسک در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها در انگلیس از ۲۴ ژوئیه اجباری می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبی بی سی، زدن ماسک در انگلیس در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها قرار است از ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) الزامی شود.

بر طبق این قانون، دولت اعلام کرده افرادی که این قانون را اجرا نکنند، با جریمه‌ای تا ۱۰۰ پوند انگلیس مواجه خواهند شد. انگلیس با این اقدام، در کنار اسکاتلند و دیگر کشور‌های بزرگ اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و آلمان قرار خواهد گرفت.

کودکان زیر ۱۱ سال و آن‌هایی که ناتوانی‌های به خصوصی دارند، از این قانون معاف شده است. همچنین «جورج یوستیس» وزیر محیط زیست انگلیس در مصاحبه با برنامه «بی بی سی برکفست» (یک برنامه صبحگاهی تلویزیونی در انگلیس) گفته است قانون الزامی جدید برای زدن ماسک صورت در مغازه ها، برای کارمندان مغازه‌های خرده فروشی صدق نمی‌کند.

از نیمه ماه مه، انگلیس به مردم توصیه کرده بود تا در فضا‌های عمومی محصور شده و جا‌هایی که ممکن است افراد با اشخاصی مواجه شوند که بطور معمول با آن‌ها دیدار نمی‌کنند، دارای پوشش‌های محافظتی (نظیر ماسک) باشند.

همچنین از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری بوده است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری دیلی میل گزارش داد پلیس انگلیس ۱۸ هزار و ۵۰۰ مسافری را که در وسایل حمل و نقل عمومی ماسک نداشتند، متوقف کرده؛ اما تا کنون تنها برای ۵۹ نفر از آن‌ها جریمه صادر کرده است. این در حالی است که صادق خان، شهردار لندن در سخنانی اعلام کرد که وی از ماه مه گفت و گویی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نداشته است.

طبق اعلام دیلی میل، بوریس جانسون و صادق خان، شهردار انگلیس چندین دیدار در «نشست‌های کبرا» (کمیته اضطراری هیات دولت) در ماه‌های نخستین شروع همه گیری کرونا با یکدیگر داشته اند؛ اما از زمانی که برخی اقدامات محدودیتی در انگلیس کاهش یافته، دیداری با هم نداشته اند.

در انگلیس طبق آمار‌های رسمی بیش از ۲۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۵۷۶ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
پوشیدن یا زدن ؟
آخرین اخبار