انتقاد وندی شرمن از رویکرد ترامپ در قبال برجام

مذاکره کننده ارشد آمریکایی در گفت‌وگوهای برجام، رویکرد دولت این کشور در قبال توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وندی شرمن»، قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در توافق هسته‌ای، رویکرد «دونالد ترامپ» در قبال این توافق را مورد انتقاد قرار داد.

شرمن با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به مناسبت پنچمین سالروز امضای برجام، نوشت: ۵ سال پیش در چنین روزی با برجام، توافق هسته‌ای ایران، موافقت کردیم. سپس دونالد ترامپ از آن خارج شد.

وی همچنین مدعی شد: امروز سانتریفیوژ‌های بیشتر، اورانیوم غنی‌شده بیشتر، رفتار‌های مخرب بیشتر در خاورمیانه، رنج بیشتر برای مردم ایران، و بازداشت شهروندان آمریکایی بیشتر وجود دارد.


بیشتر بخوانید


طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ به امضای کشور‌های ۱+۵ (چین، روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا)، اتحادیه اروپا و ایران رسید.

با این حال آمریکا در سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی تعهدات خود ذیل برجام را زیر پا گذاشت و کارزار فشار حداکثری را به بهانه تامین ثبات و امنیت در خاورمیانه علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
هی وندی شرمن: خوب به یاد داری که پس از"" 2دو"" روز از گذشت عمر قراردادبرجام این"" اوباما و جان کری"" بودند که نقض قرارداد کردند و پول ایران را بلوکه کردند و قدم به قدم از خرید هواپیماهای خریداری شده از شرکتهای اروپائی زیرمجموعه """شرکت بوئینگ"""این روند ادامه دار شد....... ترامپ این احمق درجه یک تاریخ آمریکا در حقیقت راه هیئت حاکمه قبلی ایالات متحده آمریکا را با فشار حداکثری ادامه داد پس هیچ فرقی در این بین نیست تا ""ترامپ متهم جلوه"" داده شود ترامپ با خشم و تهدید و دهن کجی با فشار حداکثری ولی اوباما و جان کری با خنده های مرموز و خزنده و نرم...... آرشیو تصویری و تلویزیونی و رسانه ای هر دو گروه در هر دو جناح در تاریخ عملکردشان با ایران ثبت و ضبط شده است....... ....حالا به مغز فندقی خودت اگر کمی فشار بیآوری حتماً به یاد خواهی آورد مگر اینکه به آلزایمر سیاسی مبتلا شده باشید....................
آخرین اخبار