حجاب لاکچری؛ نتیجه نفوذ صنعت مدلینگ غربی در فرهنگ اسلامی

نفوذ صنعت مدلینگ غربی در فرهنگ اسلامی، پدیده حجاب لاکچری در فضای مجازی را به دنبال داشته؛ پوششی که هیچ سنخیتی با فلسفه حجاب ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حجاب و عفاف یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اسلام و اعتقاد به اصول دین است که البته به جرأت می‌توان گفت در ارتباط با موضوع حفظ حریم و دوری از خودنمایی، عفاف و حیا حتی از حجاب هم مهم‌تر بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که خود می‌تواند زمینه باور قلبی و عقلی به حجاب و حتی مولد آن نیز باشد، در صورتی که حجاب غیر عفیفانه که علاوه بر در نظر نگرفتن اهداف اصلی پوشش کامل، نوعی خودنمایی محجبانه را نیز ترویج می‌دهد، همچنین سبب ایجاد باورهای غلط درمورد نحوه داشتن حجاب و عادی جلوه دادن این حجاب‌‎های‌ پوشالی و‌ توخالی می‌شود.

.گزارش حجاب لاکچری

برنامه‌های اینستاگرام برای جلب رضایت مذهبی‌ها!

شاید در ابتدا، فضای مجازی برای قشر مذهبی و محجبه جامعه غیرقابل قبول و مسبب ترویج گناه و باورهای ضد دین بود، اما به هرحال از آنجایی که مدیران این شبکه قصد جلب توجه تمام اقشار و تأثیرگذاری بر باورهای آن‌ها را دارند، لازم بود برای جذب مخاطبان پایبند به ارزش‌ها و اعتقادات مذهبی، برنامه‌های تازه‌ای چیده و طور دیگری عمل کنند. اما به مروز زمان این مسئله در فضای مجازی تغییر کرد و قشر محجبه نیز به سمت این شبکه اجتماعی آمدند.

.گزارش حجاب لاکچری

به دنبال همین اتفاق، بانوان چادری و افراد علاقه‌مند به داشتن پوشش کامل اما با زیبایی و جذابیت برای دیگران نیز وارد این ماجرا شده و به عنوان خانم‌های محجبه اما شیک‌پوش، با هدف تبدیل شدن به مدلینگ‌های اسلامی و ترویج زیبایی‌های حجاب اما تنها به صورت ظاهری، شروع به فعالیت در این زمینه کرده و با انتشار تصاویری از حجاب‌های لاکچری خود با چادرهای زرق و برق‌دار و آرایش‌های آنچنانی، معنی اصلی حجب و حیا را از بین بردند.

.گزارش حجاب لاکچری

در ادامه تحلیل و بررسی حجاب‌های ظاهری و پرداختن به اصل فلسفه حجاب، همچنین راه‌های جلوگیری از این چنین تبلیغات مخرب، برای ارئه توضیحاتی مفید و قابل استناد، به سراغ کارشناسانی رفتیم که در این زمینه تحقیقاتی کرده و اطلاعات مفید و کاربردی دارند.

سفارشات مکرر و قابل تأمل قرآن به دوری از خودنمایی و تبرج 

حجت‌الاسلام بیاتی، تحلیلگر اجتماعی زیست عفیفانه، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفارشات قرآن در زمینه حفظ حجاب بیان داشت: در قرآن درباره روش درست پوشش، سفارش و توضیحاتی ارائه شده است که دقیق شدن در آن به خوبی منظور از حجاب را به مخاطبان منتقل می‌کند، خداوند در قرآن بارها در حفظ زینت‌ها و آشکار نکردن آن‌ها به زنان توصیه کرده که نکات قابل توجه و جالبی در این توصیه‌ها وجود دارد.

.گزارش حجاب لاکچری

یکی از این توصیه‎های قابل تأمل، مربوط به آیه ۳۱ سوره نور می‌شود که خداوند در این آیه احکامی را در ارتباط با زینت‌های زن بیان و چندین بار به آشکار نکردن آن‌ها اشاره کرده است. در بخشی از این احکام به ترتیب، جلوه دادن زینت‌ها نهی، حفظ حجاب و داشتن پوشش امر و سپس مجددا جلوگیری از خودنمایی و جلوه کردن نهی شده است که مفسران قرآن با دقیق شدن در این آیه متوجه شدند منظور از تکرار نهی از جلوه نکردن زینت‌ها در دفعه دوم، جلوگیری از جلوه نمودن حجابی است که پیش از این به آن امر شده بود، پس این آیه و احکام نشان می‌دهد تبرج و خودنمایی در حفظ حجاب و استفاده از چادر نیز توسط قرآن کاملا نهی شده است.

تذکر به حجاب لاکچری اینستاگرامی این روزها ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن/ حجاب لاکچری ضربه محکم جبران‌ناپذیری است به عفاف و حیای زنان محجبه/ قد علم کردن حجاب‌های پوشالی درست در مقابل اهداف اصلی حجاب/ دلیل این حجم از افزایش حجاب‌های لاکچری چیست؟ آیا می‎توان با اینستاگرام مبارزه کرد؟

این تحلیلگر اجتماعی در زمینه عفاف و حیا، با اشاره به اینکه حجاب خود نوعی حفاظ در جهت جلوگیری از جلوه‌گری و خودنمایی است بیان داشت: فرد استفاده‌کننده از پوششی که جذابیت و جلب توجه ایجاد کرده و از طریق رنگ‌های جیغ و پارچه‌های پرزرق و برق، افراد زیادی را به خود جلب کند عملا نه تنها پوشش درستی نداشته است، بلکه با از بین بردن معنای اصلی حجاب، نشانه شناسی و نمادگرایی آن، دچار گناه شده و حتی نسبت به عملکرد بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها نیز ضربه محکم‌تری به باورهای عفیفانه می‌زند.

هدف اصلی اینستاگرام: نابودی حیا، حجاب و ارزش‌ها

روح‌الله مؤمن نسب، رئیس ستاد فضای مجازی بنیاد عفاف و حجاب نیز، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با ترویج بی‌حیایی در فضای مجازی هر چند با پوشش کامل، توضیح داد: شبکه اینستاگرام سال‌هاست با ذائقه‌سازی در زمینه‌های مختلف قصد جلب توجه و رضایت کاربران را داشته و با شناخت دقیق ارزش‌های هر جامعه تا حدود زیادی نیز در این امر موفق بوده است.

.گزارش حجاب لاکچری

او اضافه کرد: شبکه اجتماعی اینستاگرام در ابتدا با از بین بردن حریم‌ها در این فضا و به دنبال آن ایجاد ضعف در حیا و عفاف به مرور زمان و با تبلیغ بیش از حد صفحات افرادی که در راستای اهداف این شبکه اجتماعی و ترویج بی‌حجابی و خودنمایی فعالیت می‌کنند فضایی را برای کاربران به وجود می‌آورد که بتوانند در آن به اموری که در دنیای واقعی از نظر محدودیت‎های شرعی، اخلاقی، دینی و یا حتی داشتن حیا و عفت  قادر به انجام نیستند پرداخته و تصاویر خود را به منظور جذب افراد و دنبال‌کننده‌های بیشتر حتی با حجاب کامل اما ظاهری با نامحرمان به اشتراک بگذارند.

در نتیجه این کار، افراد دیگر نیز جذب این تصاویر و مدل‌ها شده و الگوسازی داشتن حجاب در نظر افراد محجبه دارای تغییر و تحولی اشتباه می‌شود، بنابراین افرد محجبه گاهی حتی با ناآگاهی از اشتباه بودن این امر، به منظور زیبا نشان دادن پوشش چادر و تشویق بانوان به این نوع پوشش، دست به تبلیغاتی مخرب علیه ارزش‌های حجاب می‌زنند و تبدیل به باحجاب‌های بی‌حیایی می‌شوند که به مراتب از بی‌حجاب‌های باحیا خطرناک‌تر است.

دلیل این حجم از افزایش حجاب‌های لاکچری چیست؟

مؤمن نسب در پاسخ به چرایی افزایش ترویج حجاب لاکچری در فضای مجازی نیز گفت: دلیل اصلی این نوع تبلیغ و گرایش به حجاب را سیاستگذاری برای حجاب و بی‌حجابی در خاک اسرائیل و آمریکا می‌دانم که فضای مجازی را تبدیل به مکانی برای اعمال سیاست‌های ضد ارزشی خود کرده‌ و به خانه و زندگی تمام مردم عمیقا نفوذ کرده‌اند، بنابراین کوتاه کردن دست این شبکه اجتماعی از زندگی مردم و تفهیم درست فلسفه حجاب که در وهله اول وابسته به عفاف و حیا است، می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کمرنگ کردن و حتی از بین بردن حجاب‌های لاکچری پوشالی داشته باشد.

تذکر به حجاب لاکچری اینستاگرامی این روزها ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن/ حجاب لاکچری ضربه محکم جبران‌ناپذیری است به عفاف و حیای زنان محجبه/ قد علم کردن حجاب‌های پوشالی درست در مقابل اهداف اصلی حجاب/ دلیل این حجم از افزایش حجاب‌های لاکچری چیست؟ آیا می‎توان با اینستاگرام مبارزه کرد؟

رئیس ستاد فضای مجازی بنیاد عفاف و حجاب، در پاسخ به پرسش درست بودن یا نبودن جذب خانم‌ها از طریق حجاب لاکچری نیز گفت: قطعا این کار مثبت و درستی نبوده و  نوعی نقض غرض به حساب می‌آید چرا که ما اساسا حجاب را در راستای داشتن حیا و افزایش حریم استفاده می‌کنیم، وقتی حجاب و استفاده از زنانی با زیبایی‌های ظاهری و آرایش‌های آنچنانی ابزاری شوند برای این کار، نتیجه کاملا برعکس خواهد شد و این اقدام ناآگاهانه و گاهی عامدانه با شکستن حریم‌ها و از بین بردن حیا در بانوان چادری به عنوان بدترین دفاع‌کننده، نقش بدترین حمله را به زن نجیب ایرانی بازی می‌کند.

مؤمن نسب در ادامه بیان داشت: این نوع تکرار و ترویج‌ها در فضای مجازی موجب عادی جلوه دادن بسیاری از رفتار و اخلاق‌های ناپسند در زمینه‌های مختلف می‌شود که به مرور زمان زشتی خود را از دست داده و به امری عادی و قابل انجام برای همگان تبدیل می‌شود که جلوگیری نکردن از آن هر بار آثار مخرب‌تری را به دنبال خواهد داشت.

آیا می‌توان با اینستاگرام مقابله کرد؟

او در ارتباط با امکان مقابله با این نوع تبلیغ‌ها و ترویج‌های غیر اخلاقی و اسلامی که نوعی استفاده ابزاری از زنان یا حتی در مواردی مردان به حساب می‌آید پاسخ داد: قوه قضاییه، پلیس امنیت اخلاقی، معاونت مطبوعاتی و دیگر نهادهای مربوطه می‌توانند با پیگیری این موضوعات به تعداد مشخصی از صاحبان این صفحات هشدار داده و حتی با آن‌ها برخورد بکنند، از طرفی اینستاگرام نیز به عنوان بستر اصلی ضربه به ارزش‌ها، ترویج بی‌اخلاقی و از بین بردن حیا باید مورد بازخواست قرار بگیرد.

تذکر به حجاب لاکچری اینستاگرامی این روزها ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن/ حجاب لاکچری ضربه محکم جبران‌ناپذیری است به عفاف و حیای زنان محجبه/ قد علم کردن حجاب‌های پوشالی درست در مقابل اهداف اصلی حجاب/ دلیل این حجم از افزایش حجاب‌های لاکچری چیست؟ آیا می‎توان با اینستاگرام مبارزه کرد؟

وی در ادامه افزود: قوه قضاییه می‌تواند با شکایت از  مدیران اینستاگرام در ایران، با توجه به اسناد و مدارکی که علیه آنان موجود است با این نوع افراد و فعالیت‌ها برخورد کرده و فعالیت و نفوذ آن‌ها در زندگی و عقاید مردم را با نظارت‌های دقیق تا حدود زیادی کاهش دهد. همچنین باید به مسئولین داخلی کشور که با بی‌توجهی به آثار مخرب این شبکه‌ها، حضور سریع و آسان را در آن را ترویج می‌کنند، هشدار داده شود.

روش درست تشویق به حجاب چیست؟

مؤمن نسب در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان در شرایط کنونی که اکثریت جذب حجاب لاکچری و زیبایی ظاهری آن می‌شوند، به شیوه درست و اسلام‌پسندانه‌ای این نوع پوشش و چادر را تبلیغ کرد گفت: ما باید فلسفه و منطق حجاب را ترویج بدهیم، چرا که اصل حجاب خود ترویج‌کننده خودش است و اگر کسی مفهوم واقعی آن را درک کند، دیگر نیازی به تبلیغ‌های جذاب ظاهری نیست، در فطرت هر انسانی از ابتدا میل به حیا و عفاف وجود دارد و با رجوع به فطرت افراد و زنده نگه داشتن حیا در وجود انسان می‌توان به خوبی حجاب را تبلیغ کرد چرا که حجاب مغایرتی با اصالت وجود آدمی ندارد و از ریشه و حیای فطری هر فرد سرچشمه می‌گیرد.

گزارش از فاطمه کربلایی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
به نام خداوند حکیم
پوشش زن در ایران بر خلاف احکام الهی ،تبلیغی نبود بلکه برخوردی بود و امروز کسی در اشتباه بودن ان تردیدی ندارد اما اشتباه بزرگتر عقب نشینی بی مرز است اسلام حدود آزادی دارد آزادی موی سر بر غیر مسلمان حکم اسلام است و موی سر نه در اسلام نه در هیچ جای دنیا برهنگی نیست اما اسلام و دنیا بر اساس خانواده با هرزگی و برهنگی مخالف است تعداد کسانیکه بی حیایی میخواهند بسیار کم است و جای نگرانی از اجرای احکام اسلامی نیست آنها طرفداران ناچیز و بزدلی دارند که در هیچ جای دنیا پیروز نشدند تبلیغ موضوع در جامعه و تبدیل ان به مطالبه مردم قدمهای اولیه و قانون روشن و قاطع قدمهای ثاویه است دشمن شکست خواهد خورد اگر آزادی مشروع از فساد جدا شود زیرا تعداد مخالفان بسیار ناچیز و حامیان مسلمان و حتی غیر مسلم آزادی طلب زد فساد بسیار زیاد خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
لطفا برای حجاب به اپیکیشن تپسی واسنپ توجه نکردید منبع رواج بی حجابی شدن چون هم داخل ماشین راحت درمیارن هم بیرون نیازی نیست هی منتظر ماشین باشن باید پلیس تذکر جدی دهد دراین برنامه به مسافر تپسی واسنپ که حجاب باید رعایت کنی وگرنه مسافر می توانی نرسانی جزو گزینه ها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تو فضای مجازی خیلی در مورد دختران چادری و مذهبی بد گویی میشه گناه دارن.امر به معروف کنید بدون نشان دادن چهره ها.بعضی از این بنده خدا ها نمی دونن کارشون اشتباهه.ولی همه جا قیافشون رو نشون دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
سلام
من یک دختر مذهبی هستم ولی با تعصب زیاد مخالفم
من حجابم رو کامل رعایت میکنم و قبول دارم که با حجاب نباید ارایش غلیظ...داشت ولی پوشیدن مانتوی و روسری با رنگ روشن و مدل زیبا هیچ ایرادی نداره (فقط رنگ مانتو خیلی جیغ نباشه و حجم بدن هم مشخص نباشه )
امام هادی علیه السلام می‌فرماید
اِنّ اللَه یُحِبِّ الجمالَ و التجمیل و یکره البُؤسَ و التّباؤُسَ؛ خداوند زیبایی و آراستن را دوست دارد و از نپرداختن به خود و خود را ژولیده نشان دادن ، کراهت دارد.
من درباره اسلام و حجاب تحقیقات زیادی انجام دادم و بعد نوع حجابم رو با توجه به جامعه و احکام... انتخاب کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
باید چادر لاکچری حذف بشه و به جایش یه چادری که جلب توجه نکنه جایگزین بشه.باید اطلاع رسانی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
حجاب واقعی اونی هست که رنگش و مدل چادر اصلا جلب توجه نکنه و پوشش کامل داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
باید در مورد حذف چادر لاکچری در کشور اطلاع رسانی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
باید همدیگر را هدایت کنیم نه توهین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
باید همدیگر را هدایت کنیم نه توهین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
غیبت نکنید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
توهین و غیبت ممنوع گناهه
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۹:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
غیبت نکنید لطفاً.گناهه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۶:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
حجاب یعنی عدم تبرج
عدم دیده شدن
وعدم جلب توجه
وعدم جذابیت



چادرمادرمن فاطمه حرمت دارد
الهی حجاباتون فاطمی❤
نه شیطانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
شما اینجا دارین بحث میکنین ولی درد من هم فرو کش کرده کلا من این قد حساسم که دوس ندارم زنم پیش داییش راحت باشه لباس باز و بدون چادر بپوشه با بحرفه یا شوخی کنه اصلا یعنی قاطی میکنم نه تنها دایی فقط بجز پدرش همه رو نا محرم میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اجبار تو هر زمینه ای نتیجه معکوس میده طرف نه امام میدونه کیه نه پیامبر نه قرآن،چجوری میخواید حجاب قبول کنه؟فردا بچه دار میشه بچش میزنه رو دست مادرش.حالا به یه سیگاری بگو سیگار بد سرطان ریه میگیری و...سرآخر میگه تا حالا که هیچی نشده بشه من می میرم بتو چه.هرگز نرود میخ آهنین در سنگ
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۵۲ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
اولا که اگرمشکی مکروه بود،خود حضرت فاطمه(س)،چادرشون مشکی نیود،دوما که کراهت مشکی، چند تا استثنا داره که اگر تو اینترنت بزنید حدیث پیامبر درباره کراهت رنگ مشکی میاره
سوما که اگرمشکی قرار باشه مکروه باشه،پس باید روسری وشال و لباس و شلوار مشکی هم نپوشیم دیگه، آقای داماد هم نباید مشکی بپوشه، مجلس عزا هم نباید مشکی بپوشیم
این عکس هایی که گذاشتید، خیلی هاشون مشکلی نداشتن، اتفاقا در یک روایت،آمده که ازویژگی های مومنان،آراستگی است،بعد هم وقتی این حجاب ها،باعث راحتی بانوان شده،چراازشون جلوگیری میکنید؟بنده به عنوان یک دخترمحجبه،هم مانتوی محجبه دارم وهم چادر،مانتوی روشن هم اتفاقا ببشتر اوقات میپوشم هد مشکی هم دارم که سرهم نمیخوره و نگران بیرون اومدن موهام نیستم،باگیره هم نگران بازشدن روسریم نیستم،باساق دست هم پوشش دست هام حفظ میشه،اگرهم یکبار ست کنم روسریمو باساق دست،چون رنگش قهوه تی و فیروزه ای وکلاخیلی روشن نیست،تو چشم نیست،فقط آراستگی وهماهنگی به چشم میادکه اون هم جلب توجه نیست،حتی ست ساق دست وجوراب هم دارم که روش نگین مشکی داره،خب مگه چه اشکالی داره؟من که ندیدم تاحالاکسی خیره به نگین هاش بشه،چراباراحتی بانوان مخالفید؟مگه چی میشه که یک بانو،درکتارحجاب،هم آراسته باشه(اما نه باآرایش وتبرج وجلب توجه)،هم راحت باشه
به نظرم که این اتفاقاخیلی خوب هست وبه نظرم شما همین مجری های صداوسیمارو هم ببینید،اکثرا ساق دست و روسری که دارن،روشن هست وجلب توجه هم نمیکنه و خب پس اشکالی هم نداره،به نظرم بهتره باایراد بنی اسرائیلی گرفتن،دیگران رواز دبن زده نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
زنا خیلیاشون دوست دارن جلب توجه کنن .. البته داریم کسایی رو که الکی خودشونو قانع میکنن که نه من اصلاااا دلیلم جلب توجه نیست و این چرت و پرتا .. مردا هم همینطورین ولی انگار خیلی چیزا رو از بچگی به زنا یاد دادن از بس تو گوششون خوندن
ولی به نظر من این خیلی بهتر از با شرت و نیم تنه اومدن بیرونه
بعدشم چرا اینقدر مسئله رو پیچیده میکنین حجاب که فقط واسه مسلمونا نیست
تمام دینا حجابو داشتن ولی چون در طی زمان تغییر کردن الان ندارن
حجاب هم یه پوششه امنه که هرکی دلش بخواد انتخاب میکنه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
بزار بگم دلیلش چیه زنای ما چش تو چشی میکنن مثلا اون چی پوشید من نپوشیدم مردا هم در وجودشون هست .در کل یه مشت عقده ای تازه به دوران رسیده
Iran (Islamic Republic of)
A1234
۲۳:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ما که خیلی اسیب دیدیم از این بیحجابی خیر نبینه کسی که
بیحجابه چون بقیه رو هم درگیر میکنه کاش بیحجاب ها کمی خجالت تو وجودشون بود
Iran (Islamic Republic of)
سونیا
۰۵:۵۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
آسیب دیدی؟
خسارت بگیر ازشون
Netherlands
ناشناس
۰۵:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حدپوشش مشخص شده واحتیاج به تفسیرنداره که اینقدرمعطلش باشیم اگر غیرازاین باشه پوششمان ایرادداه،گردی صورت اگر به همراه دستهاتامچ پاها تامچ پااگرپوشش نداشته باشه ازلحاظ شرع ودین ایرادی نداره وبنایدمعلوم باشه یاجلب توجه کنه
Germany
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پوشش مردمسلمان درآن زمان امامان چگونه بوده والان چگونه است اونموقع اگه اشتباه نکنم عباپوشیدن الان مرداشلوارتنگ وبلوزآستین کوتاه بایقه بازچراازحجاب مردان نمیکیدمگه فقط برازنهاست
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اینو ماها پر رنگ کردیم
اصلا نمیفهمم تو ایران اگه قانون حجاب برای زناست چرا مردا میتونن با رکابی و شلوارک بیان بیرون
البته بی حجابی زنا که آسیبش خیلی بیشتره
ولی من خوندم تو اسلام درباره حجاب مردا هم گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اقا ب فکر ازدواج جوان ها باشید. اینطوری دیگه کسی چشمش دنبال نامحرم نیست. ازدواج راحت باشه همه سرشون میره تو تو زندگی خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
کاربر محترم از وقتی بی حجابی اینقدر شدید شد بالا بریم پایین بیایم پیامدهای بدی داشت و داره که اصلا نیازی به باز کردن و شرح دادن نداره که یکی از اون پیامدهای بدش پایین اومدن آمار ازدواج و بالا رفنن آمار طلاقه همش مادیات نیست
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بایدلباس تابستونی زنان هرمزگان به عنوان لباس وپوشش تابستون وفصل گرمادرتمام استانهاوکلیه شهرهای ایران شناخته و به عنوان پوشش تابستان شناخته شودکه هم کاملا پوشیده هست وحسابی هم خنکه اماگرونقیمته!
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بندرعباسی
۱۹:۳۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
جک میگی؟پوشش تابستانی اکثر زنان هرمزگانی هم تحت تاثیر بقیه کشور بسیار نازک و بدن نما شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هدف اصلی اینستاگرام نابودی حیا، حجاب و ارزش‌هاست ، در حالی که اینستاگرام به صورت خیلی آزادانه و بی پروا در حال فعالیت است
Iran (Islamic Republic of)
سونیا
۰۵:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
پس باید به جای تلگرام،اینستاگرام فیلتر میشد،تلگرام اندازه اینستاگرام محتواش بدتر نیست،در اصل توی تلگرام نمیتونی بری و هر مدل عکسی رو که خواستی رو پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اقتصاد خانواده که درست بشه از درون خانواده آموزش حجاب درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
دقیقا
-
حمید
۱۰:۰۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
دلیل این حجم از افزایش حجاب‌های لاکچری چیست؟
چون بیشتر خانمها فقط از روی اجبار حجاب دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
والا مانتویی ها بیشتر حجاب دارن تا اینها
Iran (Islamic Republic of)
خاتون
۰۳:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چرا کلا پای اینستا وتلگرام وواتساپ وتويتر و....
وهر چه برای همه ضرر دارد را قطع نمیکنید
باید از بیخ بکنید بندازید دور
مردم ایران هم زودباور وزود گول میخورند
وهم اینکه سواد رسانه ای بالا ندارند باید اول فرهنگ یه چیز را آموخت بعد از آن استفاده صحیح کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
منم به شدت موافقم
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کاش این کلونی ولارب تخم گذاری حشره های سمی،این لانه فساداین کانون ازهم پاشوندن خانواده هادرایران ازبیخ وبن نابودومعدوم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خاتون الان تو فضای مجازی چکار میکنی پس :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
اول از خودت شروع کن
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خیلی خییییلی موافقم
مردم ایران خیییلی زود باورن
واسه همینه که دودقیقه بشینن پای ماهواره کلا همه عقایدشون دود میشه میره هوا
ماهم باید مثل کره شمالی رفتار میکردیم ... محدود کردن مردم
وقتی بچه نمیفهمه که چاقودستش نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اون عزیزانی که میگن این جوری باشی بهتر از بی حجابیه یکم با خودشون فکر کنن مطمعنا کسی که مانتو جلو باز پوشیده با شلوار پاره پاره هیچ وقت نمی یاد این مدل لباسهارو بپوشه نمی تونن اصلا حجاب رو تحمل کنن فکر کنید واقعا
اینا فقط برای بانوان با حجاب طراحی شده برای خانم های که با حجابن و نه حتی چادری فقط با حجاب که بگن میتونی هم حجاب داشته باشی هم خوشگل باشی
با می مستی سر تقوی داریم دنیا طلبیم میل عقبی داریم
کی دین و دنیا جمع شود باهم این است که نه دین نه دنیا داریم
در ضمن بحث درباره این که چادر تو قرآن اومده یا نه خیلی زیاده (من اعتقاد دارم اومده) ولی الان نمی خوام بحث کنم فقط اینو می‌دونم اگر بر فرض محال چادرم نیومده باشه مطمعنا این حجاب نیومده یا علی...
Germany
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مگه نه اینکه گفته میشه دراسلام پوشیدن رنگ سیاه مکروهه پس چرامازنهابایدسیاه بپوشیم اگه بخاطرجلب توجه خوب هررنگدیگه ای هم که همه باهم بپوشن دیگه جلب توجه نمیکنه اگرنه جرامردان لباس سیاه نمی پوشن ضمناازنظرمن که چادری هستم وتاالان قرآن رابارهاتوفیق ختمش رابامعنی پیداکردم بجزیک موردازین چادرهاکه حالت طلاکاری داره بقیه هیچ کدام موردخاصی ندارنداگه بدن پوشیده باشه وچسبون هم نباشه دیگه بااین تفسیرها خیلیادیگه اون بدیهیات راهم دیگه توجه نمی کنن اینادیگه ایرادهای بنی اسراییلی هستن توراخدایکم ازحجاب مردان هم بگیدچون حجاب برای مردوزن است وباحجاب داشتن یکی ازاین دوبه تنهایی کلاحجاب بیفایدست وفقط زمانی به اهداف حجاب میرسیم که هردوحجاب رعایت کننداینکه مردی آستین کوتاه بپوشه یادکمه بالای پیرهنش بازباشه
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
قران و سنت معصومین هردو باید مورد توجه قرار گیرد. خواهر محترم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عزیزم بایدی نیست..شما اگر فکر میکنی مناسبه با چادر گل گلی برو تو خیابون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ناشناس که پلسخ دادی اولامنظورساده یاگلدارنبودبلکه رنگش درنظره درثانی توفقطجواب قسمت اول سوال رادادی برابقیش هم بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خداروشکر ک مشکیه چادر مکروهه ولی مانتو شلوار و روسری مشکی نه
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
نه بابا اشتباه فهمیدی ... کسی نگفته حتما باید چادر مشکی بپوشیم
ببین حجاب بهتر و بهترین داره دیگه .. مثلا مانتو و روسری هم یه نوعش میتونه حجاب باشه
ولی چادر مشکی از همه بهتره
بعضیا چادر رنگی هم بیرون میپوشن توهم میتونی بپوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
قطعا لازمه برای جذب نوجوان وجوان به حجاب از یه ترفند هایی کمک گرفته بشه. مطمئن باشید که همین جوان ونوجوان که به این سبک چادری باشه، یه سنی ازش بگذره قطعا معقولانه تر وباوقارتر با حجاب خواهد بود.
Germany
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب دستور خداوند برای خانمها میباشد. چرا آقایان و حضرات برای این امر زنانه تصمیم میگیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عزیز حجاب برای همه هست ولی میزانش در زنان به خاطر بیشتر بودن نعمت زیبایی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب ینی وقار زن .
Azerbaijan
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
لباس خانم ۱ نباید حجم بدن رو نشون بده ۲ برهنگی نداشته باشه و رنگ شفاف بدن نما نداشته باشه. بقیه چیزها رو به سلیقه خودشون میتونن تزیین کنن. حتی خانم‌های اصیل و سنتی انگلیسی هم این موارد رو رعایت میکنن، مثل خانم مارپل. همین الان هم خوانواده های اصیلشون با کلاس و پوشیده لباس میپوشن. همینطور خانم‌های ایران باستان هم، به گفته داریوش مهرجویی نجابت در پوشش در طول تاریخ حتی قبل از اسلام هم همراه زن ایرانی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگه مردین ومیخواین حجاب رعایت بشه مرد باشید وچادر مشکی را ارزان کنید تا مردم بخرن و استفاده کنن
نه اینکه با پول یک چادر چهارتا مانتو بیحجاب بشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۶:۱۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مانو هم اونقدر ارزون نیست
هردوشون ارزون و گرون دارن با کیفیت های متفاوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اینا رو ول کنید
همین چادرت قیمتاش هشتصد هفصد هزارتومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حداقل چادرها را رنگی کنید دلمون نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اونطوری خنده دار میشه
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
من که اصلا خوشم نمیاد
ولی کسی دوست داشته باشه میپوشه کسی نگفته نپوشن
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۲:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یک کلام
کل ملت چادر سیاه یک دست بپوشند؟
اگه منظورتون چهره خانومی هست که دیده میشه و خود نمایی میکنه درسته ولی اون مانکن چی؟
لباس زنان و دختران کردنشین را ندید؟با پوشش کامل ولی با رنگ های مختلف شما حرفتون حجاب و پوشش و عفاف نیست یک کلام فقط و فقط چادر و مانتو مشکی ساده حتی روسری ساده بدون طرح
خیلی جالبه همین چند روز پیش بود که خانمی کارآفرین حجاب توی تلویزیون صحبت میکرد و همین طرح ها را توی تولیدیش نمایش میداد
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۵:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اره والا من خودم کرد هستم به لباسم افتخار میکنم چون در کنار زیبایی حجاب هم داره چه برای زن چه برای مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مگه چه مشکلی دارن اینا الان !
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۱:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مگه اینا چه ایرادی داره خداییش هم پوشیده هست هم رنگش جلف نیست به نظرم تو این شرایط هجوم مدهای ماهواره ای و فضای مجازی بدحجابی مانتوهای جلو باز شلوارهای کوتاه و.... بهرحال برای مقابله و گرایش جوانان به حجاب یکم تنوع لازمه تا بتونه وارد رقابت با آن ها بشه و جوان ها رو جذب کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
برای جذب جوانها باید معرفتشونو با بهترین شیوه عمیق کرد والا این ره که تو میروی به ناکجاآباد است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ببینید اصل مسئله حجاب برای این هست که زن جلب توجه نکنه. حالا اگه با هر لباسی جلب توجه کنه اصل قضیه زیر سوال میره. این عکس هایی که من دیدم بعضی هاش واقعا جالب نبود. ضمنا ما که نمیتونیم چون تعداد زیادی مسیر غلطی رو میرن ، اونوقت ما هم مسیر درستمون رو به سمت مسیر غلط کج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کاش به فکر گرونی و جیب خالی مردم بودید.
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اه بابا ول کنین توروخدا
درسته همه چی گرونه ولی هی نیاین همه جا جار بزنین دیگه
این تحریما و گرونیا واسه اینه که به مردم فشار بیارن تا مارو باز مستعمره کنن
خسته شدیم اینقدر تو تاریخمون ذلت کشیدیم
تازه یکم مستقل شدیم اگه یه چند وقت تحمل کنیم و باز امثال روحانی یا احمدی نژاد رو با اون وعده ها نیاریم رئیس جمهور کنیم به این وضع نمیوفتیم
Iran (Islamic Republic of)
يك دختر با حجاب
۲۱:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فكر ميكنم اين تند روي هست كه اين مطلب گذاشته شده
محدوده حجاب مشخصه
اما گفته نشده كه حتما ساده و سياه باشه حتي گفته نشده چادر باشه
زمان قديم هم يك شال بلند روي لباس مي انداختند نه چادر نه سياه
دست برداريد از اين افكاري كه به نظرتون درسته
توجهتون رو روي حجاب فكري بذاريد نه اينكه چادر سياهمون چرا چند تا طرح روش زده شده !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
محدوده حجاب رو عقل ما مشخص میکنه یه کم اگه عقل رو به کار بندازیم راه درست مشخص میشه
Germany
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کاش علاوه برحجاب اخلاق وحرف زدن هم دینی میشد
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
به نظر منم حجاب برتر چادر مشکیه
ولی بقیش که اشکالی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب برتر را زنان زرتشتی دارند.هم فعالیت اجتماعی دارند و هم حجاب راحت و درست.حرفهای شما بیشتر ایرادهای بنی اسرائیلی است.اگه منظور حجاب صدر اسلام است که همان زمان هم ایرانیها بسیار برتر از عربها ی صدر اسلام بودندو بسیار مترقی در نوع پارچه و رنگ و وقار.از کشور خودمان شروع کنیم.خودمان همه چیز داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بهترین حجاب حجاب اسلامی هستش که باعث میشه زن ها از آزار و اذیت مردان مریض درامان بمانن شما با این حرفت به اسلام و حضرت فاطمه توهین کردی یعنی آتش پرست ها از خدا پرست ها بالاتر هستن برات متاسف هستم اتفاقا چادر سیاه بدنو از معرض دید به خوبی میپوشونه
Iran (Islamic Republic of)
آرتین
۲۳:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آفرین دقیقا حرف دل منو زدی
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۰:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
با این گرونی هیچکی نمیتونه چادر بخره حتی چادرهای ساده چه برسه به این مدل چادر ...حجاب فقط با چادر سر کردن نیست من خودم مانتو میپوشم اما درکنارش حجاب رو دارم ...مادرم چادر سر میکنه الان که چادر نیاز داره توان خرید رو واقعا نداره ارزانترین چادر ۵۰۰ هزار تومن ؟؟؟؟؟؟چرا باید اونجور باشه ؟؟؟؟در ضمن من با اسم کاربری پسرم پیام میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اول چادر هارو آستین دار کردن بعد زیپ دار بعد انقدر تنگ که بدن نما بشه اما غافل از اینکه مرووارید در صدف ارزشش و زیبایی اش از صدفش نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
آستین دار و زیپ دار که می فرمایید، گشادش هم هست؛ شما خوب توو بازار بگرد پیدا میشه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ببخشید شاید شما چاقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مشکل این چادر ها چیه والا هم گشادن هم سیاه چیش جلب توجه میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حضرت آقا گفتن که چادر بهترین حجاب است. واقعا هم همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگه نفوذ نکرده بود // حالا همهمون لباسهایمان مثل ابو علی سینا بود
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
الان که هرکی میخواد از در خونه بره بیرون انگار داره تشریف میبره عروسی
یه کی نیست بگه خدایی مگه چقدر نظر مارو میخواین که مثل هیولا میاین بیرون
Sweden
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر خانمی در ایران حرکت مسخره ای کرد و توجه ب تذکر نکرد فقط شلاق خیس حالش را خوب میکنه .بنده روانشناس خانمهای لاکچری بودم
Netherlands
ک
۱۵:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
میگن هورمونشون باتنبیه تنظیم میشه،سربه راه و آدمشون می کنه خصوصا هورمونی که برروی خود بزرگ بینی،غرورکاذبشون دستورمیده باتنبیه شدن با ترشح"دوپامین"دوباره به طورطبیعی تنظیم میشه! ازنظرعلمی هم ثابت شد دقیقا!کاملامن بانظرتون موافقم
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اشتباهامنفی زدم ببخشید
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
شماروانشناس نیستی بلکه خودت روانی هستی بروخودتوبه یه روانشناس خوب نشون بده برات آرزوی شفادارم آمین
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۹:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر رنگ این لباس ها روشن باشد برای جشن عروسی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مشکل حجاب در ایران روسری نیست بلکه لباسهای بدن نمایی است که در قالب قالب حجاب وجود دارد و متاسفانه ایرادی بدانها گرفته نمیشود و فقط موی خانمها ملاک حجاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
زن اگه حیا داشته باشه با چادر های شیک میتونه خیلی خوب حجاب بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چه بی ربط
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما میتونی بگی حجاب رو قبول نداری اون میل خودته .. ولی اگر در حد پنجم دبستان هم درس خونده باشی متوجه میشی معنی حجاب یعنی پوشوندن نه اینکه جوری چادر سر کنم که بقول بعضی ها خوشگل باشه و از خیلی مانتوها بیشتر جلب توجه کنه به اون حجاب نمیگند خودتون رو به نفهمی زدید مهم نیست بقیه رو ... فرض نکنید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فیلتر نشدن اینستاگرام غیرقابل‌فهمه برای من
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
والا
من بقیه کشور هارو نمیدونم ولی ایرانیا دنبال زورن
تا زورشون نکنی هیچی پیش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مردم فهیم جهان نباید این رفتارهای سرمایه داری را جز روزمرگی زندگی خودشان قرار دهند و گول ظواهر را بخورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
متاسفانه در تبلیغات نیز از زنان با مدل ها و شکلهای مختلف لباس و آرایش و تیپ های جور واجور استفاده میشه تا یه کالای بی ارزش رو معرفی کنند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خب دوست عزیز برای تبلیغ کالا ها یا باید زن حضور داشته باشه یا مرد دیگه جنسیت دیگه ای وجود نداره که بشه تبلیغ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
درسته هرچیزی حد و حدود خودشو داره از اون طرف نباید قوانین الهی رو زیر پا گذاشت بنظرم این کار تا حدی اشتباهه که برای نشون دادن از بانوان استفاده بشه بهتره از مانکن ها استفاده بشه اما متاسفانه امروزه هدف اصلی داره گم میشه اما باید چادر و حجاب رو ترویج داد از راه های درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بله باید درست کار بشه
بعضیا حجاب رو نفهمیدن در شیک پوشیدن میدونن حالا به هر طریقی
ولی حجاب یعنی پوشش کامل وبدون جلب نظر نامحرمان در همه جا، این گونه چادرها، زیبنده یه خانم ایرانی نیست، همون چادر ساده ایرانی خودمان از همه چادرها زیباتر وپوشیده تر هست به شرطی درست سرمان کنیم
حرمت چادر حضرت زهرا سلام الله علیها را با این گونه نظرات غربی ودشمن، نریریم
خانمهای ایرانی به اصل خودتون برگردین، خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
همون بلایی که سر مانتویی ها تو این سالها اوردن دارن با چادریها هم کم کم انجام میدن حتما تا چند وقت دیگه چادر توری و جلو باز هم مد میشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مگه چادر جلو باز نیست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کدوم چادر؟
ببین با این وضعیت گرونی،دیگه چادری باقی میمونه؟
یه قواره ی چادری ساده،۳ میلیون....
چرا آخه؟
اونوقت مانتو جلو باز توری چند؟مفت....
من بمیرم هم چادرمو در نميارم،ینی خدا اون بلا رو سرم نیاره ان شاءالله
خدا کمک کنه واقعا
Netherlands
ناشناس
۰۴:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ازجوراب توردهه شصت حرکت خزنده روکم کم شروع کردندوقصددارندبه چادرتوری وشیشه ای که هیچ پوششی مثل مانتوی شیشه ای نداره برسونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خداکنه کسی بخوادباحجاب باشه نیازی به تبلیغ نیس خانم های ایرانی نمیخوان باحجاب باشن بااین پوشش هایی که دارندخیلی بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خودت فهمیدی چی گفتی؟
Netherlands
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فرضیه وتعریف حجاب و چادریعنی جلب توجه نکردن یعنی پوشیدگی وسادگی،غیرازاین باشه سرآغازبه انحراف رفتنه کاری که جنگ رسانه ای قصدداره حقایق روکاملا وارونه جلوه بده!اون هم بازبون مکروحیله وفریبی که بایدهمه ی ماقدرت تشخیصش روداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر کسی دوست داشته باشه از این نوع حجاب زیبا استفاده کنه بهش میگن حجاب لاکچری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما اگر یک روزی فهم و شعورتان بابت موضوع حجاب درست شد و اگر فهمیدید که سرمایه دارها برای شما نقشه حجاب می کشند ، در دام حجاب زیبا نمی افتادید .
حجاب زیبا و زشت نیست ، بلکه امر خداوند به پوشش است .
امروزه سرمایه داری در حجاب است و سرمایه ها به سمت حجاب می رود .
و مطمئن باشید اگر روزی سرمایه داری در فحشا و فساد باشد ، مثل مانتو جلوباز و کوتاه و حتی بدتر از ان که شرم صحبت دارم بیان کنم ،
آیا شما به سمت بی حجابی لاکچری و حشا کشیده خواهید شد .؟؟
عقلتان را در این لعابهای دنیوی از دست ندهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فلسفه حجاب که خداوند گفته برای جلب توجه نکردن و برج نشدنه نه برای این که همه چشما را به خودش متوجه و جلب کنه. اگه این طور شد که دیگه اسمش حجاب نیست. حجاب برا اینه که این غریزه خودنمایی زن محدود به خونه بشه نه کف خیابون و کوچه و بازار که محل کار و تلاشه. خودنمایی غریزه است و تو انسان و حیوون مشترکه فقط فرقش اینه که در حیوانات به خصوص در پرنده ها جنس نر خودنمایی برای جلب ماده می کنه (نمونه اش طاووس) ولی در انسان جنس ماده بیش تر این کارا می کنه. لذا خانومی که میاد تو خیابون و می خواد خودشو با خودنمایی و تن نمایی نشون بده خودشو در حد مثلا یک پرنده یا ...پایین آورده است.
Italy
ش
۱۶:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ان الانسان علی نفسه بصیره
زن باحجاب خودش میدونه حد حیا و حجاب چقدره نمیشه اینها رو خط کش گذاشت. اونی که داره بی حیایی می کنه خودش میفهمه حتی اگه حجابش به قول شما لاکچری هم نباشه.
Germany
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خدایا ما را از جهل و جمود فکری و خشک مغزی نجات بده
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ساده پوشی مدل شیک همیشه تاریخ است. چه حجاب باشد چه لباس!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
در غرب به اسم آزادی، زیبایی زن، مشارکت اجتماعی و برابری زن و مرد از زن عروسکی می سازند تا مردان به بهره کشی هوشمندانه از زنان و تجارت و اقتصاد خود مشغول باشند. زیرا تا زن خودنمایی نکند تنوع لباسی و مدلینگ رونق نخواهد داشت و هوسبازان به امیال خود دست نمی یابند. آیا دختران سرزمینم بازی میخورند؟
Iran (Islamic Republic of)
دختر ایران زمین
۱۸:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خیر ما بازی نمی‌خوریم
چون همیشه دعای بی بی فاطمه زهرا پشت سر ماست
البته گاهی بعضی از ما را شیطان گول زده است اما با دعای مادران حضرت فاطمه زهرا به راه حق برگشتیم
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
من که از یه سری مردم ساده بعید نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
قیمت خودرو. وخونه نسبت به دوسال پیش 4برابر شده مردم باید 18ساعت کار کنن بازم اخرش از شکمشون میزنن تا پول اجاره خونه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به همین نسبت هم حیا و غیرت کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
نگاه تیزبینتون رو جلب می کنم به سکه 11230000 تومانی و دلار 25 هزار تومانی
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما به اخبار اقتصادی مراجعه کنید!! اشتباه اومدی یا مسئول سایت دقت نمی کنه چی مربوط به کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فرهنگ جای خود اقتصاد هم جای خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هرچیزی جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هرچه می کشیم از فاصله ای ست که با خدا گرفتیم....
اگر براي خدا کار میکردیم نه پر کردن جیب خودمون و بچه‌ها مون الان دلار و سکه اینقدر نمی شد،
چادر مشکی با ساده‌ترین جنس،قواره ای ۳ميليون....
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
آره خیلی جالبه
جاااالب تر این که رئیس جمهورو ما انتخاب کردیم
درحالی که بین اون چند تا ، افراد بهتری هم بودن

دوست دارم از تک تک مردمی که رای دادن به روحانی بپرسم منطقشون چی بوده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این چادرها مشکلی ندارن زشت اونه که یه چادر ساده سر کنی صدقلم آرایش کنی حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نکنید یه چادر شیک بپوشی با آستین که دائم ازسرت سر نخوره بهتر از اینه که یه چادر ایرانی بپوشی با صد قلم ارایش شما در سریال دخترم نرگس خواهر نرگس رو نگاه کنید چه ارایشی داره من مانتوی پوشیده بدون آرایش و با حجاب رو بهتر از چادری پر از ارایش میدونم چادر هر مدلش موقعی خوبه که بزک دوزک نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
زشت هم چادری با آرایشه هم چادری لاکچری. مانتو هم که دیگه گفتن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مانتو دیگه گفتن نداره والا خیلی مانتویی ها موقر از امثال تو هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
همه میگن حجاب با حیا و عفت....
نه حجاب با آرایش و مژه مصنوعی...
من چادری م و خیلی چادر رو دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما سعی میکنیم از این مدها استفاده نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ولی این مدل ها خیلی قشنگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب کامل یعنی چادر و کفش و شلوار و مانتو و روسری مشکی و ساده بدون کوچکترین زرق و برق و مدلی در این صورت روح و اصل حجاب که عدم جلب نظر دیگران به سمت خود هست اجرا و عمل میشه بقیش همش توجیه هست. توجیهاتون مسلما اول به ضرر خودتون هست چون به همون اندازه که انسان غرق در خود و نگاه دیگران میشه به همون اندازه از حق و انسانهای کامل دور میشه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۵:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کی گفته رنگ مشکی بهترین رنگه چادر هست بفرما دیگه خانوم ها باید همش سیاه پوش باشن این حرف مسخره من خودم چادری هستم اتفاقا به نظر من بعضی از تصاویر بالا هم برای تشویق حجاب و هم حفظ زیبایی بسیار خوب هستن و منافاتی با کرامات انسانی نداره درضمن این آقایون باید بیشتر چشمشون رو حفظ کنن من با اینکه چادر مشکی میپوشم بارها چشم های حیض را پشت سر خودم حس کردم اسلام پوشیدن مشکی را مکروه دانسته
اتفاقا بهانه خوبی شده که مرده توجیه کنن فلان رنگ فلانه و....
متاسفانه بعضی ها فقط میخوان ایراد بگیرن چادر بپوشی یه جور رنگی بپوشی یجور و....
بهتره به حرف امثال شما توجهه نکرد
فقط میتونم بگم متاسفم چون حتی این نگاه در اعراب صدر اسلام هم نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کی میگی حتمابایدازسرتاپامشکیپوش بود
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ جناب نرگس
۱۹:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اولا حیض نه هیز درسته
ثانیا این نگاهت درباره‌ی حجاب برگرفته از جمله‌ی مطهری «حجاب محدودیت نیست مصونیت است» هست نه واقعیت.
واقعیت اینه که حجاب برای کاهش تحریکه نه مصونیت. مثلا ممکنه تو اموالتو پنهان کنی ولی دیگری که آشکار میکنه باعث بشه دزدها سراغ اموال تو هم بیاند.

ثالثا تفاوت رنگ مشکی و غیرمشکی رو از چشم‌چرون‌ها بپرس تا بفهمی حکمتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خانم نرگس خانم من با نظر شما کاملا مخالفم و البته واقعا طرز نوشتنتون اصلا مناسب نبود و در شخصیت یک خانم چادری و با ایمان نبود شما گفتید که چادری هستید اما نگاه هایی رو پشت سرتون احساس کردید من با اینکه مانتویی هستم هرچند مانتوم بلند و حجابم کامل هست تا حالا به یک همچین مواردی برخورد نکرده ام و از این بابت خدا را شکر می کنم ادم حتی اگه مانتویی یا چادری باشه باید سنگین رفتار کنه تا مشکلی برایش پیش نیاد متاسفانه امروزه خیلی از خانم های چادری رو میبینیم که چادرشون رو می‌بندد دور کمرشون و واقعا این شرم اور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هر کسی باید وظیفه خودشو انجام بده اینکه زن بگه مرد نگاه نکنه و مرد بگه زن درست لباس بپوشه به ماچه، فقط توجیه وهمه نه عقل. رنگها هم هر رنگی نگاه رو به سمت خودش جلب میکنه جز مشکی که بی رنگ هست حالا بعضیا شاید بگند سفید هم بی رنگه ولی سفید علاوه بر اینکه جلب توجه میکنه علامت تسلیم هم هست همچنانکه تو جنگها از پرچم سفید برای تسلیم شدن استفاده میکردند از نظر دین اسلام تاکید بر لباسهای رنگی برای استفاده در منزله و رنگ مشکی برای زن در بیرون کراهتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۰:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
منم یه خانوم هستم با نظرتون کاملا موافقم یعنی فقط با رنگ مشکی میشه با حجاب بود درضمن برین یکم کتاب بخونین رنگ مشکی هم دراسلام مکروه هست بهتره که زیاد استفاده نشه با همین طرز فکر باعث میشین که جوونها از اسلام دور بشن و خیلی از دخترخانوم ها بیزار از حجاب باشن حجاب فقط چادر نیست یه زن حتی با مانتو هم میتونه با حجاب باشه
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۴:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بابا نمیشه که همش یه چادر ساده مشکی پوشید مد هم اگه پول حلال باشه یه نعمته
زیبایی در هنر چیز خوبیه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خیلی از چادری ها هستند که خیلی خوش تیپ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به اسم هنر تحریف در اسلام و بدحجابی رو عادی سازی حجاب غیر اسلامی ترویج میکنن
من خودم یک زن جوان چادری هستم و به نظرم هنر و زیبایی برای خانه و محارم هست نه برای بیرون خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
متاسفانه همین چندوقت پیش یکی از همین تولید کننده های حجاب رو معرفی کردند نه تنها صورت خودش پر ازآرایش بود بلکه تمام چادرهای تولیدی و مانتوهاش مصداق بارز زینت و گیپور و بی حجابی بودن
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۴:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چرا نباید درنهایت حجاب داشتن شیک پوش هم بود به نظر من یه خانوم‌میتونه حجاب داشته باشه شیک پوش هم باشه به نظر من این چادرها خیلی ام قشنگ هستن هم شیک هم پوشیده من کاری به آرایش صورت چیزشون ندارم فقط میگم درکنار حجاب میشه شیک پوش هم بود
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۵:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
من هم کاملا موافقم و اگر از این چادر ها پیدا کنم حتما میخرم این طور سایر دوستانم هم بیشتر به حجاب دعوت میشن چون اسلام پوشیدن لباس مشکی رو مکروه کرده و رنگ مشکی باعث افسردگی و غم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خواهر من چادریه و چادرش هم ساده ی عربی است ولی خیلی شیک پوش هست و این رو من نمیگم که خواهرمه هرکسی که ایشون رو می‌بینند میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شیک مساوی زیبایی دو چندان مساوی جلب نظر دیگران
Canada
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دلار۲۵هزارتومن شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
غیرت هم مفت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
درسوره نور، خداوند، حجاب رادرنگاه مرد وزن می داند، نه درلباس، البته مه لباس هم مهمه
اگر حجاب داشته باشی وچشمان هیز وفاسد باشه، مسلم رسوایی به بار میاره!؟!؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یکبار قرآن را خوانده ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یکم واضح تر صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
لباس بد نما و لباسی که توجه هارا به خود جلب میکند شرارع های آتش است بر تن آن فرد این یکی از آیه های قران احادیث پیامبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ما آیه ی حجاب داریم در قرآن...
به صراحت اسم جلباب برده شده....
دقیقا حد حدود پوشش هم ذکر شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
قرار نیست مثل ۴ هزار سال پیش لباس پوشید که||||:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
قرار نیست روح حجاب که عدم جلب توجه دیگران هست رو به به بهانه گذر زمان از بین ببریم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
درسته ولی اگه توام پوششت اینجوری باشه ازاون بی حجاب هم بدتری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
تعریف و مختصات قرآن حکیم از کیفیت و کمیت حجاب، بهترین معیار هست و خلاف اون افراط و تفریطه
Iran (Islamic Republic of)
علی موسوی
۱۴:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز کاملا باهات موافقم
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
قرار است مثل انسانهای اولیه شد!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
من به شدت با شما مخالفم اگه اینطوری باشه که شما میگید و قرار باشه اینطوری پیش بره تا چند ساله دیگه باید برهنه بیایم تو خیابون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پس با مد پیش برین و هرکی هرچی گفت بدون اینکه عقلتونو بکار بندازین بپوشین در فکر این باشین که اگر امام زمان ما شما را در خیابان دید چه جوابی می دهید به فکر نگاه ها و غم های امام زمان باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر شخص زیر چادر، آدم باشه، خیلی هم خوبه، ولی اگر چادر بزاره و هر کاری بخواد بکنه همون بهتر که چادر نزاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بعضیها زیرچادرهزارتا خرابکاری میکنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کسی که چادر میپوشه هر چند گناهکار هم باشه لااقل یکی از واجبات مسلم دین رو عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۴:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کسی هم که چادر نمیپوشه وباحیاس و نماز و روزه رو به جا میاره و چشماش هیز نیست بیشتر واجبات رو به جا اورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کسی که از روی اعتقاد چادر پوشیده مسلما گناه هم نمیکنه اونی که بی حجابه و نماز میخونه اگه در حال نماز تو خونه که هیچ نا محرمی هم نیست نماز بخونه نمازش باطله حالا این مسخره نیست که بی حجاب تو خیابون راه بره! فلسفه حجاب یکیش عدم توجه دیگران و عدم آسیب اجتماعی و... است اما حقیقتش گوش به فرمان حکم خدا بودن و بندگی کردن حقه. هر کسی به هر اندازه ای که عمل نکنه به حکم خدا، مسلما اونور معطلی داره و اعمال دیگشم به فرض قبول شدن خیلی ضیعفه و در نهایت فقط به خودش بد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اینا فقط تو اینستاگرام نیست با یه سرچ ساده توی نت هم میشه این مدلا رو دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به نظر من که هر چی باشه، به شرطی اینکه پوشش تحریک برانگیزنباشه، دستشون هم درد نکنه که جوون های مردم رو از گناه حفظ میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خودنمایی و جلب توجه و ترویج گرانی خودش از بزرگترین گناهانه بنده ی خدا
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۴:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خودنمایی که زشته
ولی مد پوشی رو همیشه نمیشه گفت خودنمایی
دوست داشتن زیبایی و هنر با خودنمایی در رفتار فرق داره
من اگه خودم ارزانترین لباس رو بپوشم ولی یکی گران و فاخر بپوشه ولی رفتار و منش خوبی داشته باشه انگار خودم صاحب اون لباس فاخر هستم و لذت درست هم میبرم از هنر طرف مقابلم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
از قیمت دلار چه خبر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چرا نمیخواین باور کنید که با حجاب هم میشه زیبا بود ما باید مطابق با شرایط جامعه مون با حجاب باشیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
زیبایی با رنگ و لعاب و منگوله و زر وزیور حاصل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عمل و حجاب وتفکر اسلامی از ریشه باید درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
شکور
۱۲:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فیلتر تنها راه حل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
انسان باید عقل داشته باشه و خودش انتخاب کنه نه اینکه براش تعیین تکلیف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب لاکچری باز از این لباس هایی که بعضی از زن ها می‌پوشن بهتره ، خانومه در خونه خودش و جلوی شوهر و یا محارمش همچین لباس هایی که در خیابون میپوشه ، نمیپوشه!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کلام شما متین است. اما همین هم شیوه کشیدن چادرپوشان به عرصه مدبازی و جلوه گری در سطح جامعه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خداییش من بلد نیستم اینجوری روسری سرم کنم زیر چادر . تازه روسریهای خوشکل و آرایش هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به نظر من که حجاب هیچ منافاتی با مد نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پس فلسفه حجاب رو نفهمیدی حجاب یعنی اونقدر ساده و بی رنگ و بی زرق و برق پوشش داشته باشی که یک لحظه هم توجه نامحرم بهت جلب نشه
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۴:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما دیونه شدین اصلا زن و مرد مثل قطب منفی و مثبت اهنربان که حتی بدون زرق و برق هم جذب هم میش
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ کریمی
۱۹:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دیوونه نه دیونه
در ضمن آهنربا از اشیاء بدون حسه. نه تحریک میفهمه و نه اشتهاش کم و زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اتفاقا شما فلسفه حجاب رو درک نکردید حجاب به این معنی نیست که اصلا به خودت نرسی میشه در کنار حجابت به خودتم برسی واینکه یه مرد یا یه زن جذب هم میشن هیچ ربطی به حجاب نداره اگه اینطور باشه که خانم های چادری نباید ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مغلطه نکن. دقیقا به خاطر جذب دو جنس مخالف به همدیگه هست که حجاب قرار داده شده تا با پوشش ساده در لباس و رفتار سنگین و متکبرانه زن در مقابل عشوه گری، مرد نامحرم جذب زن نامحرم نشه. تکبر هم اگه حدیثشو خونده باشی که نخوندی برای زن تمجید شده. بنابراین دیوانه به معنای نداشتن عقل و فهم صحیح به حق که برازنده خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
زن باید تو خونه به خودش برسه و بیرون ساده باشه ساده بودن و به خود رسیدن به معنی مزین گردن خود دو مقوله متضاد با هم هست زن و مرد نامحرم هم اگه حجاب نباشه انسان جذب ظاهر و جسم میشه اما تو جذب مرد به زن محجبه جذب به شخصیت و تفکر زن مطرحه چرا همه چی رو با هم قاطی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
حجاب خوبه منم حجاب رو دوست دارم ولی خداییش چادر که روش طرح داره چه اشکالی داره آخه؟
Netherlands
ک
۱۱:۵۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
واقعاخیلی جالبه که بااین روش های موذیانه وکاملابرنامه ریزی شده، انحراف روتاکجا؟میخوان پیش ببرند!مثل نفوذیهای رخنه کرده درحوزه های دینی،مساجدیامداح های فاسد
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
واقعاخیلی جالبه که بااین روش های موذیانه وکاملابرنامه ریزی شده، انحراف روتاکجا؟میخوان پیش ببرند!مثل نفوذیهای رخنه کرده درحوزه های دینی،مساجدیامداح های فاسد
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۱:۳۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
قران می فرماید تبرج نکن
یعنی خود نمای نکن
حالا این خود نمای بامانتو باشه یا چادر یا هر چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هرکسی میدونه که مانتو به چه دلیلی جایگزین چادر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بعضی از این مدل ها زیبا و متین و با وقار هستند که یک عده از افراد متدین طراحی کردند تا دختران و مادرانمان به راحتی حجاب خود را حفظ کنند. این مدل ها نمونه های مناسبی در مقایسه با ساپورت پوشان و افراد بد حجاب هستند. چادرهای زیبای مدل عربی، لبنانی، دانشجویی و ایرانی و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
لازم است بزرگان دین الگوی افراد جامعه قرار گیرند و حضرت امیرالمومنین علیه السلام و خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوهایی فرا زمانی و فرامکانی هستند که مانند خورشیدی راه انسانیت را از فراز زمان و مکان نشان می دهند. هر چند هیچ انسان عادی به مقام ائمه و معصومین نمیرسه اما (آب دریا را اگر نتوان کشید/هم به قدر تشنگی باید چشید)
Germany
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پس چرامردامونوهم عبانمی پوشن فقط زناچادرمیزنن پس معلومه مرداخوب امربه معروف نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به این حجاب و عفاف نمیگویند به این میگن ،جلب توجه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دین.ضد دین.حجاب ضد.حجاب.پروژهای که از اندیشکده های غربی برای ملل مسلمان مخصوصا ایران طراحی شده است .باید در مقوله.ی فرهنگ اسلامی هوشیارتر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اصل حجاب،هدفش پوشش وحفظ حیا وعفاف جامعه هست.این خانمهای مدلینگ که اینگونه چادرهای پر زرق وبرق رو به سرمیکنند، هدفشون دریافت پوله.ودلشون برا حجاب وچادر نسوخته!خانمی هم که واقعا اهل حیا وپوشش باشه خودش بهتر میدونه چه نوع پوششی داشته باشه که نامحرم رو جلب نکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دین ضد دین .حجاب ضد حجاب پروژه هایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خب اونایی که چادر ملی با روسری رنگی میپوشن چه اشکالی داره؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به اندازه همون قدر که چارچوب بدنش جلب توجه کنه و به اندازه همون مقدار رنگ که نگاهها رو به سمت خودش بکشه اشکال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دارند ، ازخود حجاب ضد حجاب درست میکنند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مقاله جالبی بود
آفرین؛
جالب و تلخ
باید بگویم جانا سخن از زبان ما میگویی !
Iran (Islamic Republic of)
ر ف
۱۰:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خدا. میفرماید. هر چیزی. که. نامحرم را. جذب. کند. حرام. است. بقیه. کارها. دیگر از. ابزار شیطان و نفس. است خودمان. را گول. نزنیم این. دنیا. میتوانیم. ولی. آخرت. بهانه. پذیرفته. نیست. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب جنسیت رامی پوشاند وانسانیت رابه نمایش می گذارد!؟!؟
حجابهای اخیر، بیشتر جنسیت رانمایش میدهد ودلبری می کند!؟!؟
گرانشدن بیس ازحد پارچه چادر دراین اوضاع کرونایی، چادرپوش هاراهم بی حجاب کرده!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آنکس که چادرپوش واقعیست همیشه چادرپوش هست.
آنکس که بدنبال بهانه است همیشه بهانه هست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یک زن ممکنه شیطون توی جلدش رفته باشه (معمولا با چشم و هم چشمی)
که برای توجیه خانوادش میتونه از این بهانه استفاده کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
آنکس که چادر پوش واقعی ست هیچ وقت کنار نميزاره،مثل زنانی که در زمان کشف حجاب از خونه بیرون نميرفتن....
اینها هم چادر سرميکنن هرجورشده...
خدا ميرسونه،و حضرت زهرا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چه اشکالی داره هم حجاب داشت هم شیک بود؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هرگونه خود نمایی و جلب انظار (اصطلاح قرآنیش میشه تبرّج) جایز نیست. چه اونایی که جلوباز و ساپورت و بی روسری باشن چه اینا که عکسشون اون بالاست
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حجاب بهترین پوشش ساده و زیباست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خدا گفته تبرج نکنید....
حیا داشته باشید
خودت قضاوت کن راجع به تیپ ت...
کامل ترین پوشش چادره
۱۲