استاندار هرمزگان:

ادامه محدودیت‌های سطح ۳ و ۴ مقابله با کرونا در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های سطح ۳ و ۴، این هفته هم در استان تمدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی بعد از نشست ستاد ملی کرونا بصورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور گفت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده اجباری از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی، با تاکید در شهر‌ها و روستا‌ها ادامه می‌یابد.

او افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و بر اساس آزمایش انجام شده، حدود ۲۰ درصد جمعیت جامعه مثبت و بدون علامت بیماری کرونا هستند.

استاندار هرمزگان گفت: اکنون به علت استفاده بیشتر مردم از ماسک، روند ابتلاء به کرونا بویژه بیماران بدحال تغییر کرده است.

همتی افزود: استفاده از ماسک مانع ابتلاء می‌شود و قرار دادن آن در جیب تاثیری ندارد و هم استانی‌ها از حضور در مراسم عروسی، ختم، دورهم نشینی و مراکز شلوغ پرهیز کنند.

او گفت: استفاده از ماسک در تاکسی، اتوبوس، فروشگاه‌ها، مکان‌های سرپوشیده، کارگاه‌های عمرانی و تولیدی ضروری است و مسئولان باید نظارت دقیق کنند.

استاندار هرمزگان افزود: زدن ماسک در ادارات الزامی است و باید علاوه بر فراهم کردن زمینه دورکاری افراد بیمار زمینه‌ای و مسن، خللی در کار دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمات به مردم وارد نشود.

همتی از نیروی انتظامی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست با عواملی که با بی توجهی موجب برهم زدن امنیت مردم می‌شوند برخورد کنند.

او ابراز امیدواری کرد با رعایت اصول ایمنی و دستورالعمل‌های بهداشتی، دامنه این بیماری و شمار فوتی‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار