اسفندیاری مطرح کرد؛

تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، دغدغه معاونت علمی

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان همیشه دغدغه معاونت علمی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله سوم اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان بزرگ و متوسط با همکاری شبکه بانکی آغاز شد.

در این مراسم حسین اسفندیاری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف از تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان بوده که همیشه دغدغه‌  اصلی ما است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ادامه داد: به همین دلیل خط اعتباری شبیه به مناطق محروم با سود ۴ درصد را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفتیم.

اسفندیاری ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های بزرگ را به شبکه بانکی نزدیک کرد تا تامین مالی این شرکت‌ها انجام شود.

او بیان کرد: تعدادی از شرکت‌ها در کارگروه‌های بانک در لیست اعطای تسهیلات هستند و نرخ سود از ۱۲ درصد را به ۹ درصد کاهش دادیم.

اعطای تسهیلات ویژه به پزشکان

در ادامه این مراسم فرزین مدیر، عامل بانک کارآفرین اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک کارآفرین قراردادی برای اعطای تسهیلات منعقد کرده است. این اقدام در چارچوب رسالت بانک است و امیدواریم که این کار گسترش پیدا کند تا بتوان بخشی از منابع را به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم.

او گفت: در حوزه سلامت بسته‌ای را تعریف و به پزشکان تسهیلات ویژه‌ای را اعطا کرده ایم.

اعطای ۱۹ هزار میلیارد به شرکت‌های دانش بنیان

همچنین مهری، مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: این بانک به عنوان بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن، اقداماتی را در زمینه شرکت‌ها شتاب دهنده و دانش بنیان داشته و با برخی دانشگاه‌ها قرارداد منعقد کرده است. در سال ۹۷ به ۷۳ شرکت دانش بنیان ۶ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان و در سه ماهه سال ۹۹ به ۲۹ شرکت بالغ بر ۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده ایم. 

مهری ادامه داد: در مجموع ۱۹ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در طی سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات داده شده است.

تمام دارو‌های مورد نیاز کرونا در کشور تولید شده است

ملک زاده، معاون وزیر بهداشت و عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: نوآوری و فناوری در جهان در شرایط سخت، بیشتر اتفاق می‌افتد. کرونا شرایط سختی را برای مردم به وجود آورد، ولی این شرایط فرصتی برای پیدا کردن راهی برای حل مشکلات است.

او تصریح کرد: اعتماد به کادر درمان سرمایه برای کشور است. در چند ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه فناوری داشته ایم. تمام دارو‌هایی که برای درمان کرونا مورد نیاز بوده، تولید شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار