‍ پلیس و دانشگاه آزاد کرمانشاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور مسئولان دو سازمان با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تفاهم نامه  امروز (۲۹ تیر) به امضای سردار علی اکبر جاویدان فرمانده  نیروی انتظامی استان و دکتر فرهاد گل محمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه رسید.

این تفاهم نامه که در ۶ ماده و ۱۳ بند و ۳ تبصره به امضای طرفین رسید به مدت ۲ سال و تا تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ اعتبار دارد.

همکاری‌های مشترک در کلیه زمینه‌های علمی و تحقیقاتی کاربردی بین دانشگاه آزاد اسلامی و پلیس کرمانشاه با درنظر گرفتن همه امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه اعلام شده است.

برگزاری اتاق فکر، میزگرد‌های علمی، سخنرانی، همایش و کارگاه‌های آموزشی مشترک، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی مشترک، فراهم کردن امکان استفاده از کتابخانه ها، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات برای پژوهشگران ۲ طرف و همکاری در زمینه انتخاب موضوعات پایان نامه تحصیلات تکمیلی از جمله وظایف مشترک پلیس و دانشگاه آزاد در این تفاهم نامه است.

همچنین به موجب این تفاهم نامه همکاری، دانشگاه آزاد اسلامی موظف به انجام طرح‌های پژوهشی مشترک توسط اعضای هیات علمی خود و انجام پروزه‌های تحقیقاتی مورد نیاز پلیس توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی شد.

پلیس نیز متعهد شد حمایت‌های مالی و معنوی لازم را از پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موضوعات مورد نیاز پلیس به عمل آورده و زمینه مناسب برای دسترسی به منابع، جامعه آماری و اطلاعات غیرطبقه بندی شده برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد فراهم کند.





امنیت پیش زمینه توسعه و اقتدار هر کشور است

 


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری، با بیان اینکه  امنیت پیش زمینه توسعه و اقتدار هر کشور است  گفت: پلیس با همه توان برای فراهم کردن این زیرساخت حیاتی و به دشمنان اجازه نخواهد داد کوچکترین خللی در آن ایجاد کنند.

سردار "علی اکبر جاویدان" ادامه داد: امروز امنیت اجتماعی به یکی از دغدغه‌های مهم بشری تبدیل شده است به گونه‌ای که وجود آن می‌تواند زمینه آرامش فکری و روانی افراد را فراهم کند و نبود آن هم بستری خواهد شد برای احساس ناامنی، استرس و دلهره که متعاقب آن باید منتظر کاهش ضریب شادابی اجتماع باشیم.

او همچنین با اشاره به اقدامات علمی پلیس گفت: نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که مأموریت خطیرآن بر قراری نظم و امنیت است حرکت بر مبنای علم را سرلوحه خود قرار داده و با بهر ه گیری از سرمایه‌های انسانی با ویژگی‌های پویا، یادگیرنده و بهره مندی از دانش و فناور‌ی های روز آمد در ایجاد محیطی امن و توأم با آسایش عمومی تلاش می‌کند.

سردار جاویدان در پایان گفت: امید است با افزایش تعامل میان پلیس و مراکز علمی و تحقیقاتی مانند دانشگاه آزاد که نخبگان علمی خوبی در اختیار دارد شاهد ارتقاء امنیت و بهبود وضعیت باشیم.


در این دیدار "فرهاد گل محمدی" سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تقدیر از زحمات ماموران انتظامی و ابراز رضایت از امنیت موجود، از آمادگی این دانشگاه برای همکاری گسترده با پلیس خبر داد.

او یادآوری کرد: واقعیت‌های امروزه جامعه، ضرورت بررسی علمی و ریشه یابی آسیب‌های اجتماعی توسط اساتید دانشگاهی و نخبگان علمی را نشان می‌دهد.

گل محمدی تصریح کرد: این ضرورت باعث شده تا دانشگاه به رسالت خود مبنی بر بررسی علمی آسیب‌های اجتماعی اقدام و آماده هرگونه تعامل با پلیس باشد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار