غربالگری کرونا از پاکبانان مناطق چهارگانه شهرداری

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: ۹۰۰ پاکبان مناطق چهارگانه شهرداری غربالگری ویروس کرونا شدند.

غربالگری کرونا از پاکبانان مناطق چهارگانه شهرداریعلی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: به منظور سنجش سلامت پاکبانان، آزمایش غربالگری کرونا از ۹۰۰ پاکبان مناطق چهارگانه شهرداری از روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه لغایت ۱ مرداد صورت گرفت.

اوافزود: غربالگری پاکبانان، به صورت شیفت بندی در دو نوبت چهار روزه در ۴ مکان مختلف به منظور جلوگیری از تجمع آنان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شد.

این مسئول بیان کرد: این برنامه به دلیل انتشار ویروس کرونا در جامعه و به منظور پیشگیری از گسترش بیشتراین بیماری و آسودگی خیال پاکبانان اجرایی شد.

علی ضمیر اظهار داشت: بهداشت پاکبانان همیشه مورد توجه مدیریت شهری بوده وهرساله آزمایشات دوره‌ای و سنجش طب کار نیز از این عزیزان گرفته می‌شود.

او اضافه کرد: کلیه پاکبانان مجهز به اقلام بهداشتی نظیر ماسک و دستکش بوده و کمبودی در این زمینه نبوده و خوشبختانه با اینکه این افراد به صورت مدام در معرض زباله و ماسک‌های رها شده هستند؛ اما هنوز موردی از ابتلا گزارش نشده است.

علی ضمیر با انتقاد از پخش دستکش، ماسک و دستمال کاغذی استفاده شده و آلوده توسط برخی شهروندان در سطح معابر شهر گفت: این اقدام به شدت آلودگی کمک می‌کند و از مردم خواست تا این اقلام بهداشتی را پس از مصرف در سطح‌های زباله قرار دهند تا ضمن پاکسازی شهر، در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.