همه بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ شرایط اهدای پلاسما ندارند

مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: بیماران بهبود یافته کرونا باید شرایط لازم برای اهدای پلاسما را داشته باشند.

همه بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ شرایط اهدای پلاسما ندارندافشین محمدی مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افزود: برخی از مبتلایان به کووید ۱۹ که بهبود یافته اند دارای بیماری های فشار خون ، چاقی ،دیابت و برخی علائم دیگر هستند که شرایط اهدای پلاسما را برای کمک به درمان سایر بیماران مبتلا به کرونا ندارند.

او با بیان اینکه در  ۲ ماه گذشته ۹۱ اهدا کننده و ۶۵ دریافت کننده پلاسما در استان همدان به ثبت رسیده است تصریح کرد : پلاسمای اهدایی را می توان یک تا دو سال در دمای ۲۵- درجه سانتیگراد نگهداری کرد .

مدیر کل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه با دریافت پلاسمای خون از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا  آنتی بادی بدن آن ها به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ 

افشین محمدی مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود:برخی از مبتلایان به کووید ۱۹ که بهبود یافته اند دارای بیماری های فشار خون و چاقی ،دیابت و برخی علائم دیگر هستند که شرایط اهدای پلاسما را برای کمک به درمان سایر بیماران مبتلا به کرونا ندارند.

او با بیان اینکه در  ۲ ماه گذشته ۹۱ اهدا کننده و ۶۵ دریافت کننده پلاسما در استان همدان به ثبت رسیده است تصریح کرد : پلاسمای اهدایی را می توان یک تا دو سال در دمای ۲۵-درجه سانتیگراد نگهداری کرد .

مدیر کل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه با دریافت پلاسمای خون از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا ، آنتی بادی بدن آن ها به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تزریق می شود افزود با این روش سیستم ایمنی بدن بیمار در برابر ویروس  تقویت می شود .

محمدی  بیان کرد:بیشترین اهدا کنندگان پلاسما در استان همدان در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند .

او در ادامه  عملکرد کشور را در زمینه درمان بیماران با اهدای پلاسما ، در خاورمیانه مطلوب ارزیابی و اضافه کرد :تاکنون در کشور دو هزار و ۹۰۰ واحد پلاسما تهیه شده است که هزار و ۰ ۶۰ واحد آن با تجویز پزشک  به  بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تزریق شده است.

 انتهای پیام/م

برچسب ها: کرونا ویروس ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.