قطع امید انگلیسی‌ها از انعقاد قرارداد تجاری با ترامپ پیش از انتخابات نوامبر

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که مقامات لندن دیگر امیدی به قطعی کردن توافق تجاری با واشنگتن پیش از انتخابات ماه نوامبر آمریکا ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که مقامات انگلیس دیگر امیدی ندارند که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و آغاز انتخابات در ماه نوامبر در آمریکا و یا حتی پیش از پایان سال ۲۰۲۰ بتوانند با مقامات واشنگتن بر سر انعقاد یک قرارداد تجاری به توافق برسند.

فایننشال تایمز به نقل از چند منبع آگاه این خبر را منتشر کرد. این نشریه به نقل از یکی از این منابع نوشت «فکر می‌کنید این اتفاق امسال روی می‌دهد؟ قطعا نه.» به گفته این منبع، علت اصلیِ تاخیر شیوع کروناست. به گفته یک منبع دیگر، مقامات لندن نمی‌خواهند «مجبور شوند توافق را قبول کنند.»

به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن و واشنگتن از آغاز سال جاری میلادی در حال مذاکره برای انتقاد یک قرارداد تجاری هستند. لندن در طول چهل سال حضور خود در اتحادیه اروپا هرگز توافق تجاری دوجانبه‌ای را با کشور دیگری امضا نکرده است و حالا تلاش دارد با وجود اختلافات در استاندارد‌های مواد غذایی به محصولات کشاورزی آمریکا اجازه ورود به انگلیس را بدهد و با واشنگتن که متحد ناتوی آن است به توافق تجاری برسد.

چند هفته پیش، لیز تروس، وزیر تجارت بین‌المللی انگلیس، تاکید کرد که لندن برای دستیابی به توافق تجاری با واشنگتن آماده است تا استاندارد‌های ایمنی در موضوع مواد غذایی خود را کنار بگذارد. این سخنان پس از آن بیان شد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به منظور رسیدن به توافق با آمریکایی‌ها و برقراری روابط تجاری قوی با این کشور علی‌رغم هشدار‌هایی در زمینه صنعت کشاورزی حاضر به برداشتن برخی از محدودیت‌ها در این زمینه است.

جانسون و تروس هر دو در ابتدا ابراز امیدواری کرده بودند که توافق با آمریکایی‌ها تا پایان تابستان ۲۰۲۰ به دست آید. اما در ماه ژوئن، وزیر تجارت بین‌المللی انگلیس گفت هیچ ضرب الاجلی برای توافق با واشنگتن وجود ندارد و لندن نیز نمی‌خواهد در این زمینه عجله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار