جان باختن اسیر یمنی بر اثر شکنجه در زندان ائتلاف سعودی

کمیته امور اسرای یمن از جان باختن یک اسیر یمنی بر اثر شکنجه در زندان مزدوران سعودی در استان تعز خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن امروز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از اسرای یمنی زیر شکنجه مزدوران در زندان ائتلاف سعودی جان باخته است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، «مختار علی الطریم الیوسفی» بر اثر شکنجه در یکی از زندان‌های ائتلاف سعودی در استان تعز جان باخته است.

کمیته امور اسرای یمن می‌گوید که مزدوران سعودی حدود ۳ سال پیش الیوسفی را بدون هیچگونه اتهامی ربوده و در طول این سال‌ها او تحت شکنجه مزدوران سعودی قرار داشته است.

در بیانیه کمیته امور اسرای یمن آمده است: ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و مزدوران ائتلاف سعودی مسئولان حقوقی و اخلاقی آن هستند.


بیشتر بخوانید


کمیته امور اسرای یمن در ادامه ضمن بیان این مطلب که این اقدام مزدوران سعودی برخلاف توافق آتش‌بس استکهلم است، از سازمان ملل خواسته تا این اقدام و دیگر جنایت‌های ائتلاف سعودی را در یمن محکوم کند.

به دنبال تجاوز ۶ ساله عربستان و متحدان و حامیانش از کشور‌های عربی و غربی به یمن و محاصره اقتصادی مردم مظلوم این کشور، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار