مدیرکل دفتر فنی معاون عمرانی وزیر کشور:

تسریع در صدور پروانه ساختمانی، حق شهروندان است

قربانی گفت: تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی از مطالبات، حقوق عامه و قانونی شهروندان است.

تسریع در صدور پروانه ساختمانی، حق شهروندان استبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در نشست مشورتی ویدئو کنفرانسی با برخی از معاونین هماهنگی امورعمرانی، مدیران کل دفترفنی و برنامه ریزی عمرانی استانداری‌ها و همچنین معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها، موضوع تسهیل و تسریع در فرآیند صدور پروانه ساختمانی بررسی شد و حاضرین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

وحیدقربانی مدیر کل دفتر فنی وبرنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در جمع بندی این جلسه گفت: با توجه به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر تسهیل هرچه بیشتر فرایند اداری صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری ها، وزارت کشور درصدد است با نگاه آسیب شناسانه به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: اصل در اینجا حقوق شهروندان است که باید با شفافیت کامل بدانند، املاکشان در طرح‌های توسعه شهری چه وضعیتی است و چه ظرفیتی برای احداث بنا دارد.


بیشتر بخوانید

صدور جواز پایان کار ساختمان‌ها منوط به دسترس‌پذیر کردن اماکن برای افراد معلول شد


مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور درباره دغدغه دولت گفت: دغدغه امروز دولت این است که گاهی افراد صرفا پس از مراجعه چندین و چندباره و حضوری به شهرداری یا ادارات و با کنکاش فراوان متوجه وضعیت املاک خود و پیرامونشان می‌شوند.

وی اضافه کرد: پیگیری الکترونیکی کردن کامل فرآیند صدور پروانه ساختمانی از جمله ساز و کار‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: براساس گزارش موجود، ۸۰ درصد شهرنشینان در شهر‌هایی زندگی می‌کنند که فرایند صدور پروانه درآنجا، الکترونیکی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار