آغاز مطالعات و احداث فرودگاه در سراب

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، از آغاز مطالعات و احداث فرودگاه در سراب خبر داد.

آغاز مطالعات و احداث فرودگاه در سراببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،یوسف داوودی  رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی   در جلسه بررسی و امکان سنجی محل احداث فرودگاه سراب گفت: شرکت مشاور طراح این پروژه، انتخاب شده و مطالعات آن از امروز آغاز شد.

او  با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و سرمایه گذاری در سراب افزود: موافقت احداث فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده و این طرح در لایحه بودجه سالجاری ردیف مستقل دارد.

 نماینده مردم سراب  نیز با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه جدید به جای فرودگاه قدیمی متروکه این شهرستان افزود: این باند فرودگاهی علاوه بر جا به جایی مسافرو بار می‌تواند پشتیبان پرواز دیگر شهرستان‌ها، در زمان شرایط نامناسب جوی باشد.

داوودی   با بیان اینکه با اجرای این طرح، شاهد افزایش وجذب سزمایه گذاران بیشتر در منطقه خواهیم بود افزود: درحال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار سرابی، مقیم تهران زندگی می‌کنند که در صورت سهولت رفت و آمد و حمل و نقل، آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در شهرستان را دارند.

او در ادامه این جلسهفرشید گلیج  مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی کشور گفت: پس از بررسی ۵ موقعیت معرفی شده، نهایتا ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق برای مطالعه و احداث فرودگاه سراب انتخاب شد.

 با بیان اینکه طرح مطالعاتی این فرودگاه در مدت ۴ ماه به پایان خواهد رسید افزود: برای مطالعه و احداث باند پرواز و ترمینال در سالجاری ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار