تلاش دانشگاه آکسفورد در هند برای تولید واکسن کرونا

دانشگاه آکسفورد با همکاری یک شرکت داروسازی در هند قرار است مرحله دوم و سوم واکسن ویروس کرونا را در این کشور آزمایش کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه دارویی هند از مرکز کنترل داروی این کشور خواست اجازه لازم برای آغاز مرحله دوم و سوم آزمایش واکسن ویروس کرونا در این کشور را بدهد.

این آزمایش که از سوی دانشگاه آکسفورد در هند اجرا می‌شود، می‌کوشد یک واکسن موثر و ارزان قیمت برای مقابله با کووید ۱۹ بیابد. در صورتی که این آزمایشات با موفقیت انجام شود، قرار است این واکسن با نام تجاری "کووید شیلد" به بازار عرضه شود.

براساس برنامه از پیش تعیین شده قرار است در مرحله دوم آزمایش انسانی این واکسن که از ماه میلادی آینده آغاز می‌شود، یک هزار و ۶۰۰ تن مشارکت کنند.

یکی از مقامات مسئول در این رابطه گفت: این واکسن تاکنون بی خطر بوده و ایمنی فعال در افراد ایجاد کرده است. ما می‌توانیم تا پایان سال ۳ تا ۴ میلیون دوز از این واکسن را تولید کنیم. این هدف ماست و امیدواریم به این چشم انداز برسیم.


بیشتر بخوانید 


این شرکت هندی برنامه دارد سال آینده میلادی تا ماه اکتبر در هر ماه ۷۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید کند و تا ماه دسامبر این میزان را به ۱۰۰ میلیون دوز در ماه برساند. برآورد می‌شود قیمت اولیه این واکسن در هند یک هزار روپیه (کمی بیش از ۱۳ دلار) باشد. محققان احتمال می‌دهند برای ایجاد مقاومت دائمی در بیماران باید بیش از یک بار واکسن ویروس کرونا به افراد تزریق شود.

تاکنون ۲۳ واکسن ویروس کرونا در جهان به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. برآورد سازمان جهانی بهداشت این است که نسخه ابتدایی واکسن کووید ۱۹ اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد. هم اینک یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان بیش از ۳۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دولت هند نگران است با شروع فصل پاییز میزان همه گیری این ویروس در کشور از کنترل خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار