چگونگی فرایند قطع تلفن ثابت در صورت عدم پرداخت هزینه کارکرد

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، در ارتباط با نحوه قطعی تلفن‌‌های ثابت مشترکین در صورت عدم پرداخت هزینه توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه مدت‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و ۱۵ روز است، اظهار داشت: در طی این مدت به روش‌های مختلف از درگاه‌های اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکین درباره میزان بدهی‌ اطلاع رسانی می‌شود.

بیدخام ضمن اعلام مطلب فوق افزود: هرگاه مشترک مشمول قطع خط تلفن به‌دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات می‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یک ‌طرفه کند؛ در صورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل (دوطرفه) اقدام می‌کند.

قطع یک طرفه خطوط با بدهی بالای ۲۰ هزار تومان پس از عدم پرداخت در یک دوره

وی گفت: خطوط با میزان بدهی بالای ۲۰ هزار تومان، پس از عدم پرداخت در یک دوره، به صورت یک طرفه قطع شده و پس از گذشت ۱۵ روز در صورت عدم پرداخت مجدد، خط به صورت دو طرفه قطع می‌شود. همچنین در مورد دیگر خطوط با بدهی کمتر از ۲۰ هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نشود، خط مذکور نیز به صورت یک طرفه قطع می‌شود.

وی افزود: البته در قبض میان دوره، برای مشتریان پس پرداخت تا به ۸۰ درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی‌شود و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در ۲۰ هزارتومان، قطع ارتباط انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در این مورد، مشترکینی که به حدنصاب کارکرد می‌رسند یا در پرداخت قبض میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می‌شود که پس از پرداخت مبلغ بدهی، مجددا وصل می‌شود.

وی افزود: درصورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر که شامل یک سال و ۱۵ روز است، شرکت مخابرات مجاز به جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است؛ البته در طول این یک سال به‌طور مرتب به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود که بدهی خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

بیدخام با بیان اینکه تمام این مطالب صرفا درمورد افرادی است که قبض خود را پرداخت نمی‌کنند، اضافه کرد: مصوبه ۲۰۷ در این مورد است که برای همه کشور یکسان اجرا می‌شود؛ بر این اساس اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند.

وی افزود: در صورت تخلیه خط، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در صورت امکان تلاش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد. 

تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی در ایام کرونا غیر حضوری است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان و عمل به مسئولیت اجتماعی، تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی از جمله تلفن ثابت، دیتا و دیگر خدمات بدون حضور مشتریان در مراکز مخابراتی صورت می‌گیرد که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد گفت: مشتریان با استفاده از این درگاه‌ها حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کرده و با استفاده از خدمات الکترونیکی نیازهای مخابراتی خود را برطرف نمایند.

اطلاع از مبلغ صورتحساب هزینه تلفن با شماره ۲۰۰۰

بیدخام با تاکید بر پرداخت غیر حضوری هزینه‌های تلفن و با بیان اینکه مشتریان می‌توانند برای اطلاع از مبلغ صورتحساب هزینه تلفن با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خود را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: وب‌سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و کد ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.