چالشی برای دنیای کودکانه و فانتزی دانش آموزان/ امسال بازار تولیدکننده‌های نوشت‌افزار‌ رونق خواهد داشت؟

امسال شیوع کرونا، زمان آغاز سال تحصیلی و کسب و کار تولیدکننده‌های لوازم التحریر را در هاله ابهام قرار داده است.

امسال نوشت افزار‌های خارجی بازار ایران را تسخیرمی کنند/ کاهش تولید نوشت افزار ایرانی در سال جاری

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه به شهریور ماه و نیاز دانش آموزان به لوازم التحریر برای مهر ماه نزدیک می‌شویم، به بازار نوشت افزار سری زدیم و با یکی از تولیدکنندگان این حوزه گفت و گو کردیم تا ببینیم این بازار می‌تواند نیاز جامعه را به نوشت‌افزار ایرانی اسلامی تامین کند یا با مشکلاتی در این زمینه روبه‌روست.


بیشتر بخوانید


روح الله رمضان پور، تولید کننده نوشت افزار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تولید نوشت افزار ایرانی در شرایط کنونی گفت: تولید نوشت افزار در کشور در سال جاری نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر بود؛ چون تولیدکننده نمی‌تواند به دلیل کاهش تقاضا، به میزان زیادی نوشت افزار تولید کند.

او افزود: از یک طرف بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است و از طرف دیگر زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست. به همین دلیل برگشت سرمایه‌ای که صرف تولید نوشت افزار شود، با مشکل روبروست. الان هیچ نوشت افزاری در انبار‌ها ذخیره نشده و موجودی نوشت افزار ما همین است که در بازار وجود دارد. به دلیل بی ثباتی قیمت کاغذ تولیدکننده نوشت افزار، نمی‌تواند ریسک کند و ذخیره‌ای داشته باشد.

این تولیدکننده نوشت افزار ادامه داد: در صورتی که تقاضای بازار نوشت افزار افزایش پیدا کند، تولیدکننده می‌تواند میزان تولید خود را به میزان تقاضای نوشت افزار در بازار برساند. به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، شیفت‌ کارگاه‌های تولیدکننده نوشت افزار کاهش یافته است و کارگر‌ها با فاصله‌های زیاد به کارگاه‌های تولید نوشت افزار می‌آیند. اگر بازار نیاز زیادی به نوشت افزار داشته باشد، عملاً میزان نوشت افزار موجود در بازار کم خواهد بود.

رمضان پور بیان کرد: امسال احتمال دارد تقاضای بازار نوشت افزار در کشور افزایش یابد و تولیدکنندگان برای تولید کم بیاورند. به دلیل اینکه اصلا مشخص نیست، مدارس چه زمانی باز می‌شوند. در سال های گذشته تولیدکنندگان نوشت افزار را به میزان زیادی تولید می‌کردند و می‌دانستند تولیداتشان در ماه‌های مرداد و شهریور فروخته می‌شود، اما امسال مانند سال‌های پیش نیست و تولید کننده این اطمینان را برای فروش نوشت افزارش ندارد.

این تولید کننده نوشت افزار اظهار کرد: نیازی نیست برای حمایت از تولید کننده نوشت افزار پولی به او بدهند؛ فقط کافی است جایی برای نوشت افزاری که تولید می‌کنیم، وجود داشته باشد و در آنجا تولیدات فروخته شود. همین اقدام بهترین نوع حمایت از تولیدکننده ها خواهد بود و باعث خواهد شد نوشت افزارهای تولید شده در انبار دپو نشوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دولت از چی حمایت میکنه
بگین بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
باید اموزش مجازی باشه
آخرین اخبار