سردار احمدعلی گودرزی از بهره‌گیری از تجهیزات نوین اپتیکی در مرزها برای کنترل قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: تهدیدات پیرامونی در اطراف مرزهای کشور وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) اظهار داشت: در گذشته برای رفع نیاز کوچک‌ترین تجهیزات، وابستگی به سایر کشور‌ها داشتیم که بحمدالله این نیازمندی‌ها با وجود مهندسان و جوانان غیور ایرانی و با خرد جمعی این مجموعه به پایین‌تر حد ممکن رسیده است.

او با بیان اینکه شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) باعث افتخار کشور در زمینه تجهیزات نوین اپتیکی است، افزود: این توفیق باعث مباهات مردم کشور و نیرو‌های مسلح و به خصوص بنده و مرزبانان است که به خودکفایی در این زمینه رسیده ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تهدیدات پیرامونی در اطراف مرز‌های کشور وجود دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی دارد و با ۱۵ کشور همسایه است؛ این حجم وسیع از مرز‌های کشور به خصوص در حوزه دریا نیازمند تقویت در حوزه اپتیکی است.

سردار گودرزی به امنیت مطلوب مرز‌های کشور اشاره کرد و افزود: احساس امنیت و برقراری آن در کشور با هماهنگی، همدلی و همبستگی بین نیرو‌های مسلح محقق شده و شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) با تولید تجهیزات فنی و اپتیکی و بهره‌برداری آن توسط نیرو‌های مسلح نیز در تامین امنیت پایدار کشور نقش ویژه‌ای دارد.

او بر اهمیت استفاده از تجهیزات نوین اپتیکی در مرز‌ها تاکید کرد و گفت: تولید و بهره‌برداری از تجهیزات نوین می‌تواند در کنترل قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی نقش موثری داشته باشد.

سردار گودرزی با تاکید بر استفاده از شبیه‌ساز‌های تیراندازی در یگان‌های مرزی، بهره برداری از تجهیزات طب رزم و شبکه سازی هوشمند در مرزبانی اظهار داشت: با تاکید فرمانده ناجا قرارگاه هوشمندسازی در مرزبانی تشکیل شده و سعی بر توانمندی و هوشمندسازی مرزبانی با استفاده از تجهیزات نوین و مرز بدون مرزبان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار