عبداللهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مکلف به تمکین از تصمیم ستاد کرونا در برگزاری مراسم محرم هستیم

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا با برگزاری مراسم محرم مخالفت کند، همه مکلف به پذیرش این تصمیم هستیم.

بر اساس توصیه مقام معظم رهبری همه ما مکلف به تمکین از قانون و ستاد کرونا در عزاداری‌ها هستیماسفندیار عبداللهی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره  بر لزوم معیار قرار دادن ضوابط کارشناسان بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری عزاداری‌های محرم، گفت: کارشناسان بهداشت و درمان کشور همواره نگران بودند که تجمعات حاصل از عزاداری‌ها باعث شتاب گرفتن شیوع ویروس کرونا و به تبع آن به خطر افتادن بیش از پیش جان مردم شود.

او افزود: مقام معظم رهبری هم با توجه به این نگرانی متخصصان مثل همیشه، تصمیم درباره کیفیت برگزاری مراسم محرم را به عهده کارشناسان گذاشتند، البته دولت هم بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم تاکید کرده است.


بیشتر بخوانید:


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در شرایط خاص و هنگام شیوع بلا و زمانی که جان مردم در خطر است، واجباتی مانند حج هم به تاخیر افتاده یا متوقف می‌شود؛ زیرا در دین مبین اسلام، احکام ثانویه در مواردى جایگزین احکام اولیه می‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت، ادامه داد: در اسلام حتی بنا به ضرورت «روزه واجب» و «حَجّة واجب» نیز تعطیل می‌شود؛ موضوعی که در حدیث  (رُفع عن امّتی... مااضطرّوا الیه) هم به آن اشاره شده است، حال آیا مراسم عزاداری دسته جمعی در مساجد و تکایا در این شرایط پرخطر، با اضطرار و ضرورت نفی نمی‌شود؟

عبداللهی بیان کرد: هرچند امیدواریم عزاداری برای ائمه و به خصوص سیدالشهدا هرگز متوقف نشود، ولی وقتی رهبری تصمیم متخصصان را صراحتا «مرجع» عمل خود عنوان کردند، اگر ستاد ملی مقابله با کرونا با برگزاری مراسم در هیئت‌های عزاداری مخالفت کند، همه مکلف به پذیرش این تصمیم هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار