بازی با مرگ مرد جوان با پرش از ارتفاع ۳۰ متری!

گردشگری جوان که در اقدامی خطرناک از ارتفاع ۳۰ متری یک صخره به داخل دریا پریده بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک گردشگر جوان انگلیسی که اقدام به پرش از ارتفاع ۳۰ متری یک صخره به داخل دریا کرده بود بر اثر جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد. در این حادثه که در سواحل «ابیزا» در جزایر بالئارس اسپانیا رخ داد، این گردشگر از ناحیه نخاع و ستون فقرات دچار آسیب شد. این گردشگر ۳۸ ساله که هنوز هویتش مشخص نشده اکنون در بیمارستان «ابیزا کَن میزِس» بستری است.


بیشتر بخوانید


ویدئویی که توسط شاهدان عینی و با تلفن همراه تهیه شده لحظه وقوع حادثه را نشان می‌دهد. در ابتدای این ویدئو این گردشگر در حالی که به همراه یک فرد دیگر در بالای صخره‌ها حضور دارند دیده می‌شود. لحظاتی بعد او از بالای صخره به داخل دریا پریده و پس از فرود در داخل آب صدایی بلند شنیده می‌شود. بنا به گزارش روزنامه «پریئودیکو دِابیزا» صدای شنیده شده در این ویدئو احتمالا صدای برخورد این گردشگر با سنگ‌های زیر آب در پایین صخره بوده است. مسئولان بیمارستان شب بعد از حادثه اعلام کردند که این گردشگر خارجی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده است.

گفتنی است؛ این نخستین بار نیست که گردشگران انگلیسی در سواحل ابیزا دچار حادثه می‌شوند. در آگوست سال ۲۰۱۸ نیز یک گردشگر انگلیسی در حالی که تولد ۲۴ سالگی خود را در این سواحل جشن می‌گرفت بر اثر سقوط از یک صخره و برخورد با سنگ‌ها جانش را از دست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنا افتخاری
۰۱:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یا خدا
من واقعا برای افرادی مثل این آقا که اینقدر راحت با جونشون بازی می کنن و می دونن که اینکار چه عواقبی داره مثلا ‌‍ «من ممکنه بخورم به صخره و اتفاقی برام بی افته » متاسفم
امیدوارم خدا به اینا یکم عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
این آقا تو این ارتفاع که پریده اگر بخوای دقیق بگی و چقدر ارتفاع داشته حدودن باید به اندازه پریدن از در باشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
یه مستند علمی دیدم که سقوط از ارتفاع داخل آب را بررسی میکرد . بیشتر برای بررسی هلی بورن نیرو و امداد و نجات افراد داخل آب توسط غریق نجات ها و بررسی ارتفاع ایمن پریدن از بالگرد برای این افراد . پریدن داخل آب از ارتفاع ۳۰ متری و تقریبا فارغ از نوع و جهت برخورد با آب صدمات جدی ، پارگی و شکستگی شدید در استخوان بهمراه دارد . از ارتفاع ۵۰ متری مرگ حتمی بر اثر جراحات وارد شده احتمالا بلافاصله پس از برخورد . مورد آزمایشی لاشه خوک . ارتفاع ایمن برای پریدن ۱۰ متر و برای افراد ماهرتر و باتجربه تر نهایت ۱۵ متر .نتیجه گیری آزمایش ، پریدن از ارتفاع بر روی آب چندان تفاوتی با پریدن از همان ارتفاع بر روی آسفالت ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام
عمق آب زیاد بود با پا هم فرود اومد مشکلی نداشت.من وقتی میرم استخر یا رودخونه عاشق شیرجه هستم از اول سانس شیرجه میزنم تا آخر.فرقی نمیکنه از چه ارتفاعی باشه ،به محض برخورد باآب میچرخم و میام روی آب .شاید وجود صخره ها کمی کار رو خطرناک کرده واسه این آقا.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
هرچه ارتفاع بیشتر باشه نرخ تبدیل انرژی پتانسیل به جنبشی بیشتره.انرژی جنبشی بیشتر در لحظه برخورد باعث نیروی عمل و عکس العمل بیشتر میشه .بین تخته شیرجه استخر یا یه سخره کوتاه با یه سخره 30 متری خیلی از نظر نیروی برخورد تفاوت وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عقل که تو سر نباشه جان در عذاب است.اخه این چه کاریه؟
Iran (Islamic Republic of)
vahed
۱۱:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی یه خونه دوطبقه 8 متره اونوقت با 30 متری ارتفاع مقایسه کن خیلی وحشت ناکه واقعا .....اونم حتی اگه زیر آب سنگی هم نبابشه بر اثر برخورد پوست بدن به روی آب با این ارتفاع ضراحاتی دیده میشه یعنی باز هم فکر نکنن خطر ناک نیست باید یه فکری هم به حال پوست ضعیف بدن بکنن بعد تصمیم بگیرن
Germany
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
از ارتفاع 30 متری پریدن روی اب مثل پریدن رو زمینه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
راهش رو بلد باشی مشکلی نیست.مثل چوب تیز بری توآب نه مثل این فرد.