ویروس کرونا باعث رکود در بازار فعالیت لوازم‌التحریرفروشان شده است

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان گفت:شیوع گسترده ویروس کرونا به همه کسبه و بازاریان ضربه اقتصادی و مالی وارد کرده و به نظر می‌رسد ضربه اقتصادی این ویروس بر پیکر کاسبان بازار لوازم‌التحریر بیشتر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر چیت ساز رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش به اغلب حوزه‌های تخصصی این صنف ورود کرده است، اظهار کرد: توزیع کتب درسی مدارس به صورت کامل توسط سازمان آموزش و پرورش و واحد‌های آموزشی انجام می‌شود و این ورود کسادی و کم‌رونقی را برای فعالان این بازار به همراه داشته است.

او با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص ورود به بازار فروشندگان لوازم‌التحریر افزود: باید از این سازمان بپرسیم که جایگاه آموزش و پرورش کجاست؟ آیا بر اساس ماده ۹۲ قانون نظام صنفی ادارات مجاز به کسب درآمد و فروش هستند؟

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر واگذاری امور دولتی به شرکت‌های خصوصی و کوچک کردن دولت، تصریح کرد: متأسفانه فعالیت تعاونی‌ها و شرکت‌های خصوصی در حوزه لوازم خانگی محدود شده و مدارس و واحد‌های آموزشی دو سال است که اقدام به فروش کتب درسی و لوازم‌التحریر در کنار آن کرده‌اند و خدمات تخصصی این صنف همچون فنر زنی کتاب را نیز انجام می‌دهند.

چیت‌ساز اضافه کرد: جایگاه سازمان آموزش و پرورش، ارائه خدمات آموزشی به جامعه است نه توزیع کتب درسی و کسب‌وکار با استفاده از ظرفیت واحد‌های آموزشی و مدارس. فعالان بازار لوازم‌التحریر و کتب درسی تنها در سه ماه از سال درآمد شاخصی دارند و ورود آموزش و پرورش به این عرصه بخشی از درآمد واحد‌های صنفی این اتحادیه را تحت تأثیر قرار داده است.

او ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا به همه کسبه و بازاریان ضربه اقتصادی و مالی وارد کرده و به نظر می‌رسد ضربه اقتصادی این ویروس بر پیکر کاسبان بازار لوازم‌التحریر بیشتر باشد، زیرا تعطیلی بازار لوازم‌التحریرفروشان از دی و بهمن‌ماه ۹۸ که اغلب مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند، آغاز شد و تا هم‌اکنون ادامه داشته است.

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با بیان اینکه بازار فعالیت واحد‌های صنفی این اتحادیه در رکود کامل قرار دارد، خاطرنشان کرد: بچه‌ها مدرسه نمی‌روند و کاری با کاغذ، مداد و خودکار ندارند و از این رو بازار لوازم‌التحریر به شدت تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفته است. قیمت خرید این لوازم نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.