حفتر خواسته‌های خود را طی نامه‌ای به واشنگتن ابلاغ کرد

ژنرال خلیفه حفتر طی نامه‌ای به مقامات آمریکایی، لیستی از مطالبات خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش خودخوانده ملی لیبی، طی نامه‌ای به مقامات آمریکایی لیستی از خواسته‌ها و مطالبات خود را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعاتی که منابع عربی از مفاد این لیست اعلام کرده‌اند، یکی از مطالبات اصلی حفتر خروج بی قید و شرط و فوری نظامیان ترکیه از خاک لیبی است.

حفتر همچنین این را هم گفته که حاضر نیست که با ترکیه بر سر هیچ میز مذاکره‌ای بنشیند. فرمانده ارتش ملی لیبی، همچنین مدعی شده که تحت هیچ عنوان حاضر نیست از مواضع خود در السرت و الجفره عقب‌نشینی کند. بر اساس شنیده‌ها، نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر همچنین این را هم گفتند که به دنبال باز کردن موانع پیش‌روی موجود در دسترسی به منابع نفتی لیبی در بنادر این کشور هستند.

در این نامه همچنین تاکید شده که یک نظارت بین‌المللی برای کنترل ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی از ترکیه به داخل لیبی باید ایجاد شود. ارتش تحت امر خلیفه حفتر همچنین ارسال کمک‌های نظامی به دولت وفاق ملی از سوی ترکیه را دخالت در امور داخلی لیبی خوانده است.

ارتش تحت امر خلیفه حفتر از سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا نظارت‌های خود را بر فرودگاه‌های بین‌المللی در لیبی بیشتر کنند تا از ارسال نیرو از سوی ترکیه به لیبی جلوگیری شود.

ترکیه اخیرا ضمن تاکید بر حضور نظامی خود در لیبی، اعلام کرده که به دنبال ایجاد دو پایگاه نظامی در این کشور است تا نظارت بهتری بر درگیری‌ها در این کشور داشته باشد. سازمان ملل و اتحادیه اروپا از آنکارا شدیدا انتقاد کردند و از ترکیه خواسته‌اند تا ارسال تجهیزات نظامی و نقض تحریم‌ تسلیحاتی علیه لیبی را متوقف کند. اتحادیه اروپا، ترکیه را به اعمال تحریم در صورت عدم تغییر الگوی رفتاری در لیبی، تهدید کرده است.

اظهارات خلیفه حفتر علیه ترکیه و اتهام‌زنی به این کشور، در حالی است که دولت وفاق ملی لیبی بارها تاکید کرده که سه کشور امارات، عربستان و مصر اقدام به حمایت کلان نظامی و مالی ارتش تحت امر خلیفه حفتر می‌کنند. 

لیبی اکنون شاهد درگیری شدید و دخالت های کشورهای خارجی است. اتحادیه اروپا از ادامه ناآرامی‌ها در لیبی ابراز نگرانی کرده و بیم آن دارد که عدم ثبات در لیبی ممکن است امنیت در اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار