معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ایران از موفق‌ترین کشور‌ها در مبارزه با کرونا است

جان بابایی گفت: ایران یکی از موفق‌ترین کشور‌های دنیا در زمینه مقابله با ویروس کرونا بوده و در این حوزه موفق عمل کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها، به لطف رهبری‌های عالمانه مقام معظم رهبری ، پای کار بودن رئیس جمهوری و هیات دولت، تشکیل مداوم و مرتب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تلاش مسئولان، جهاد کادر درمانی و همکاری مردم کرونا مدیریت شده است.

او افزود: بیشتر مردم با جدی گرفتن مقوله ویروس مخرب کرونا با رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه و قوانین فاصله گذاری اجتماعی، کاهش مراسم‌ها و اجتماعات، کاهش و لغو سفر‌های غیر ضروری، پایین آمدن سطح مراجعه به اماکن عمومی با مسئولان در زمینه مبارزه برای مهار کرونا همکاری مجدانه داشته اند.

جان بابایی تاکید کرد: با این وجود در ماه‌های خرداد و تیر با ساده انگاری ویروس کرونا از سوی مردم و عادی شدن اوضاع ، این ویروس فرصت بیشتری برای جولان دادن پیدا کرد و همین امر موجب افزایش میزان مبتلایان و مرگ و میر‌ها در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های نوار مرزی غرب کشور شد.

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام کشور ، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را بکار می گیرند، مطرح کرد: مردم نیز همچون ایشان به آگاهی لازم در خصوص عوارض خطرناک و گاه جبران ناپذیر کرونا دست یافته اند و موازین و نکات بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت می‌کنند.

جان بابایی اظهار کرد: هدف اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسئولان به ویژه وزارت بهداشت کاهش بیمار و مرگ و میر، حفظ وضعیت موجود در مناطق سفید و عبور نقاط قرمز و زرد به سمت سفید است.

او در مورد تجهیزات و امکانات درمانی استان ایلام نیز بیان کرد: ایجاد مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز برای جلوگیری از اعزام بیماران قلبی ایلام به استان‌های همجوار، ایجاد مرکز پرتو درمانی برای بیماران نیازمند شیمی درمانی، احداث مرکز اعصاب و روان و روان پزشکی در استان، تامین تجهیزات و امکانات کامل بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی ایلام و مشارکت در تکمیل و تجهیز و تامین نیروی انسانی بیمارستان شهرستان ملکشاهی و نیز ایجاد اورژانس تخصصی شبانه روزی در شهرستان‌های تازه تاسیسی همانند هلیلان در دستور کار پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
شکر