حمایت اداره کل ورزش کرمان از راه اندازی هیئت‌های ورزشی در باغین

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از حمایت این اداره کل برای راه اندازی هیئت‌های ورزشی در شهر باغین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست شورای ورزش شهر باغین که با حضور مسئولان محلی و اعضا انجام شد، ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده و تبریک دهه امامت و ولایت و اعیاد غدیر و قربان گفت: بزرگترین دغدعه و خواسته‌ی مسئولان محلی، راه اندازی نمایندگی ورزشی در شهر باغین است، این در حالیست که اصولاً به لحاظ قانونی نمایندگی ورزش را به بخش‌ها می‌دهند، اما با این حال، ما این پیگیری را برای راه اندازی نمایندگی ورزش انجام می‌دهیم.

او خطاب به اعضای شورا افزود: اگر نمایندگی به هر دلیلی محقق نشد، شما می‌توانید با تشکیل شورای ورزش به صورت قانونی هیئت‌های ورزشی را راه اندازی کنید، چرا که ما هیچ علاقه‌ای نداریم شهر‌ها و بخش‌های کرمان زیر سایه مرکز استان قرار گیرند و خدماتی (توسعه زیرساخت‌ها و موارد اداری و قانونی) به آن‌ها تعلق نگیرد.

پاریزی تصریح کرد: ما باید رسالتمان را به عنوان اداره کل ورزش و جوانان در بحث کل استان انجام دهیم لذا آمادگی داریم در حوزه ورزش و جوانان به عنوان یک دستگاه پایلوت این برنامه را نهادنه کنیم تا سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم به همین شکل کارشان را مدیریت کنند.

او با اشاره به راه اندازی ظرفیت هیئت‌های ورزشی در شهر باغین بیان داشت: هیئت‌های ورزشی به لحاظ قانونی می‌توانند از رئیس هیئت شهرستان کرمان حکم بگیرند، پس متناسب به رشته‌های ورزشی که امکان فعالیت دارند، هیئت‌های ورزشی تان را فعال و با طی کردن مسیر قانونی، شناسه ملی اخذ کنید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش خواستار راه اندازی باشگاه فرهنگی ـ ورزشی شهرداری در این شهر شد و گفت: این مسئله می‌تواند به لحاظ قانونی مدافع ورزش و برنامه‌های فرهنگی باشد.

پاریزی با اعلام اینکه توجه ویژه به ورزش بانوان اعتقاد قلبی من است، افزود: ظرفیت ورزش بانوان یک ظرفیت قوی است و برای اینکه جامعه‌ی سالم و پویا و شهر بانشاطی داشته باشیم، قطعاً، یقیناً و بدون تردید باید هم دختران و هم مادران با نشاط، با انرژی و با انگیزه‌ای داشته باشیم.

او تأکید کرد: بانوان باید سازماندهی و در فعالیت‌های ورزشی ورود کنند تا تأثیراتش را در بخش‌های مختلف جامعه ببینیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: در بخش توسعه‌ی زیرساخت‌های ورزشی که یکی از دغدغه‌های همه بود، باید بگوییم، در ردیف‌های اعتباری و پروژه‌هایی که داریم و اقداماتی که باید انجام شود، علی رغم تغییرات مبنی بر نرخ ارز و بی ثباتی در بازار اقتصاد، پیمانکاران هیچ علاقه‌ای به شرکت در مناقصه‌ها ندارند و عمدتاً پیمانکاران قوی و توانمند به دلیل سود کم، کار را بر نمی‌دارند.

پاریزی بیان داشت: از چند سال پیش، عمده اعتباراتمان در بخش عمرانی، بحث ۲۷ صدم درصد و ۹ درصد ارزش افزوده است که این امر، تحول عظیم و جهش بسیار مناسبی در اعتبارات ما داشت.

او گفت: در سال ۹۷ و ۹۶ تخصیص‌های بسیار خوب و قابل توجهی داشته ایم و پروژه‌های بسیار خوبی در سطح استان شروع شد، اما در سال ۹۸ به دلیل مشکلات اقتصادی، واقعاً تخصیص‌ها بسیار پایین بود، به طوری که ما از ۲۷ صدم درصد، تخصیص‌های ۸ درصد داشتیم و این عملاً به معنی تعطیلی پروژه‌های عمرانی است.

پاریزی افزود: در کنار همه‌ی این نگرانی ها، امید به آینده نظام و کشور داریم و می‌دانیم سرمنشأ همه‌ی اینها، تحریم هایست که با بی انصافی و ظالمانه علیه کشورمان انجام می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد: همه بتوانیم در کنار هم کمک کنیم تا این روز‌ها پایان یابد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش از در اختیار قرار دادن تجهیزات یک خانه ورزش روستایی به شهر باغین خبر داد و تصریح کرد: به منظور پیشرفت این شهر، هر کاری که از دستمان بر بیاید، دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار