مرخصی رفتن ۵۰ درصد زندانیان کرمان

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: در ایام شیوع کرونا، بیش از ۵۰ درصد از زندانیان محکوم استان کرمان به مرخصی رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیری ، مدیرکل زندان‌های استان کرمان در مراسم معارفه رییس جدید زندان رفسنجان گفت: امروز قدر امنیت را باید در زندگی شخصی، اجتماعی و فردی بدانیم، آرامش‌مان را مدیون خون همه شهدا و امثال سردار سلیمانی و مجموعه امنیتی انتظامی هستیم.

امیری افزود: زندان هم  افرادی را نگه می‌دارد که به‌نوعی نظم و قوانین جامعه را بر هم زدند یا به‌عنوان متهم و محکوم در مجموعه زندان به‌سر می‌برند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: آماری که برای زندان رفسنجان در نظر گرفته شده ۱۰۰ نفر بود، اما در حاضر آماری که به خود اختصاص داده ۷۱۳ نفر است که ۴۱۰ نفر داخل زندان و ۲۲۳ نفر رای باز هستند که حدود ۷ درصد موجودی استان را به خود اختصاص داده است.

او با قدردانی از دستگاه قضائی که با وجود این آمار، مجموعه زندان از نظر بهداشتی، پشتیبانی و امنیت روحی وروانی در فضای خیلی خوبی قرار دارد، گفت: در ایام شیوع کرونا، بیش از ۵۰ درصد از زندانیان محکوم ما به مرخصی رفتند و در زمان برگشت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، زندانیان از نظر بیماری بررسی شدند تا کسی مبتلا یا ناقل نباشد و با ورود خود دیگران را مبتلا نکند. همچنین فضایی برای قرنطینه ۱۴ روزه در نظر گرفته شده بود.

امیری افزود: در بخش جابه‌جایی زندان رفسنجان درخواست زمین را می‌دهیم بتوانیم فضایی آماده شود هرچه زودتر مجوز زندان جدید گرفته شود که سازمان برنامه و بودجه باید مجوز بدهد.

در این جلسه، از خدمات روح الله سلحشوری تقدیر شد و مهدی اختیارآبادی به عنوان رئیس جدید اداره زندان شهرستان رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار