۵۹۸ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در خراسان رضوی کلنگ زنی و بهره برداری شد

عملیات گازرسانی به ۱۱۶ روستا و ۱۶۷ واحدتولیدی و صنعتی در استان خراسان رضوی کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن افتخاری مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در استان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و  جمعی از مسئولین استانی و محلی برگزار شد،گفت: امروز گازرسانی به ۳۹ روستا و عملیات فاز یک و دو خط تغذیه رینگ جنوبی مشهد همراه با خط انتقال منشعب از خط پارچین- سنگ بست کلنگ زنی می‌شود.

او افزود: عملیات گازرسانی به ۷۷ روستا با جمعیت ۶ هزار و ۸۹۹ خانوار با هزینه ۷۲۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال و عملیات اجرای گازرسانی به ۱۶۷ واحد تولیدی و صنعتی با اجرای شبکه به طول ۲۶۴ هزار و ۸۹۲ متر و هزینه ۱۵۰ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال به بهره داری می‌رسد.

این مقام مسئول هزینه پروژه‌های مذکور را در مجموع ۵۹۸ میلیارد تومان اعلام  و ادامه داد: خراسان رضوی در سایه حمایت‌های مجدانه شرکت ملی گاز ایران با ۳۵ هزار کیلومتر شبکه گذاری رتبه اول این بخش را در کشور دارد. در زمینه اشتراک پذیری هم این استان با دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک پس از استان تهران در رتبه دوم ایستاده است.

افتخاری بیان کرد: خراسان رضوی از منظر خانوار روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی پس از استان مازنداران رتبه بعدی را دارد. همچنین از منظر تعداد انشعاب نیز با دارا بودن بالغ بر یک میلیون انشعاب بعد از استان‌های تهران و اصفهان مقام سوم را به خود اختصاص داده است.
 
او تصریح کرد: در سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۲ میلیارد مترمکمعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به آغاز پویش استان سبز از خراسان رضوی تاکید کرد: ضریب بهره مندی روستایی استان در حال حاضر به ۹۲ درصد رسیده و از منظر شهری هم ۱۰۰ درصد یعنی تمام شهر‌ها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در مجموع حدود ۹۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.


بیشتربخوانید:

افتخاری اظهار کرد: در بخش صنایع هم تاکنون از مجموع ۲۹۰۰ واحد مشمول گازرسانی در حوزه مصوبه شورای اقتصاد بالغ بر ۹۰۰ واحدگازدار شده و ۹۰۰ واحد دیگر هم در حال اجرا می‌باشد. ان شاا... پیمان سپاری باقی مانده صنایع را هم در سال جاری انجام خواهیم داد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.