بازگشت هواداران آلمانی به ورزشگاه‌ها در انتظار تایید دولت

رئیس سازمان لیگ فوتبال آلمان گفت بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها در گرو اجازه سران این کشور است.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، "کریستین سیفرت" رئیس سازمان لیگ فوتبال آلمان گفت، در صورتی که مقامات سیاسی اواخر این ماه اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را بدهند، این سازمان آمادگی دارد از اول فصل آینده پذیرای هواداران باشد.

او گفت امکان بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها فقط به اجازه رهبران سیاسی کشور بستگی دارد.

سیفرت که در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت، افزود: تصمیم گیری درباره اینکه هواداران چه زمانی به ورزشگاه‌ها بازگردند بر عهده سازمان لیگ آلمان نیست، بلکه این تصمیم در دست سران سیاسی است.

او گفت: سازمان لیگ چیزی را پیش بینی یا مطالبه نمی‌کند، بلکه ما آماده هستیم تا وقتی که زمانش برسد این قدم (اجازه ورود هواداران به ورزشگاه ها) را برداریم. اولویت ما ورزشگاه‌های پر از تماشاگر نیست، بلکه خواهان ورزشگاه‌هایی ایمن و با شرایط بهداشتی هستیم. ما نباید خطرات غیرضروری را بپذیریم و از طرف دیگر هم نباید تسلیم شویم و این مسئله را رها کنیم. فوتبال حرفه‌ای باید مرحله به مرحله به شرایط عادی برگردد.

وزیر بهداشت آلمان قرار است هفته آینده درباره این مسئله تشکیل جلسه دهد.

فصل جدید بوندسلیگا از روز ۱۸ سپتامبر آغاز می‌شود و یک هفته قبل از آن دور اول جام حذفی آلمان شروع خواهد شد.

"سیفرت" گفت: اگر اجازه حضور تماشاگران در استادیوم‌ها داده شود حداقل تا پایان سال، تماشاگران تیم مهمان در ورزشگاه‌ها حضور نخواهند داشت تا خطر ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد.

او گفت: هیچ کس در سازمان لیگ درخواست حضور تعداد خاصی از تماشاگران را نخواهد داشت، این کاری غیر مسئولانه است.

بوندسلیگا اولین لیگی بود که پس از دو ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا، مسابقات خود را از ماه می‌ آغاز کرد. شیوه نامه‌های امنیتی و بهداشتی آلمانی‌ها تمجید همگان را برانگیخت و در نتیجه لیگ‌های دیگری نیز آن شیوه نامه‌ها را دنبال کردند. مسابقات طی ماه‌های می‌ و ژوئن در ورزشگاه های خالی از تماشاگر برگزار شد.

دولت آلمان تمامی رویداد‌های پرجمعیت را تا ۳۱ اکتبر ممنوع کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار