کرافت: روسیه و چین قطعنامه تحریم‌های تسلیحاتی ایران را وتو می‌کنند

نماینده آمریکا در سازمان ملل، وتوی قطعنامه این کشور بر ضد لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی مسکو و پکن را محتمل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیش بینی کرد قطعنامه ضد ایرانی واشنگتن در مخالفت با لغو تحریم‌های تسلیحاتی این کشور با رای مخالف روسیه و چین مواجه شود.

دیپلمات ارشد آمریکا در سازمان ملل در ویدئو کنفرانسی در نشست سالانه «انجمن ملی اسپن» با اذعان به وتو قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت از سوی روسیه و چین گفت: استراتژی در جهان کامل همیشه بر این خواهد بود که آن‌ها رای ممتنع دهند و قطعا وتو نکنند. اما باید واقع بین باشیم. در حال حاضر استراتژی ما این است که با همکاری با دیگر اعضای شورای امنیت، روسیه و چین را به گوشه‌ای فرستاده و برایشان شفاف سازی کنیم.

کرافت مدعی شد: همگان می‌دانند که این (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) انتخاب میان استبداد و آزادی است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی با طرح این ادعا بر اهمیت تلاش به موقع برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران که چند نسل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرد. او در ادامه افزود: آمریکا خود را ملزم به حفاظت از کشور‌های عربی، رژیم صهیونیستی و کشور‌های اروپایی می‌داند. نماینده آمریکا گفت روسیه و چین هم نمی‌خواهند ایران به تسلیحات اتمی دست یابد. همه ما این را می‌دانیم.

بنا به گزارش بلومبرگ، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، نسخه تازه‌ای از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی خود با هدف جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران را در اختیار اعضای شورای امنیت قرار داده است.

دولت واشنگتن از ماه‌ها پیش با طرح دستاویز نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تلاش می‌کند بستر جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران را فراهم کند. اما به اذعان خود مقامات آمریکا این قطعنامه همراهی چین و روسیه را با خود نخواهد داشت.

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید تسلیحات نظامی از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت. آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت نگران پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر امسال هستند و برای جلوگیری از اجرای آن در تلاشند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار