سخنان آسمانی امام هادی (ع) سبب بر حقانیت مذهب تشیّع شد

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تابش عظمت علمی و سخنان آسمانی امام هادی (ع) سبب بر حقانیت مذهب تشیّع شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان  بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان  بوشهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد امام هادی (ع)، بیان کرد: حضرت علی بن محمد (ع) ملقب به نقی و هادی با وجود خود آسمان هدایت بشریت را روشنی دیگری بخشید و همچنین مادر بزرگوارش از زنان بافضیلت و پارسا بود و سمانه نام داشت.

او افزود: حضرت هادی النقی (ع) بعد از شهادت مظلومانه پدر بزرگوارش حضرت جواد ائمه (ع)، در هشت سالگی به منصب الهی امامت رسید که این موضوع بعد از اثبات امامت امام جواد (ع) در کودکی و وجود نمونه‌های تاریخی دیگر همچون بعثت پیامبرانی، چون حضرت عیسی (ع) و یحیی (ع) در خردسالی، موجب حیرت شیعیان و نقد و ایراد مخالفان نشد، بلکه تابش عظمت علمی و تسلط وی در مذاکرات و مناظرات و سخنان آسمانی آن امام همام در این سن، دلیل بر امامت الهی ایشان و حقانیت مذهب تشیع شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی عصر امام هادی (ع)، عنوان کرد: دوران ۳۴ ساله دهمین پیشوای شیعیان، با زمامداری شش حاکم عباسی (معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین و معتز) مصادف بود.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: اختلافات داخلی عباسیان، هوس رانی درباریان، گسترش ظلم و بیدادگری در سطح وسیع جامعه، فساد اخلاقی حکمرانان، فشار اقتصادی، افشاگری و نهضت‌های علویان، موجب تزلزل و ناپایداری حکومت عباسی شده بود.

او عنوان کرد: به همین جهت خلفای عباسی برای حفظ حکومت ظالمانه خویش، با کوچک‌ترین حرکت اسلام خواهانه مردم و شیعیان، بی رحمانه برخورد نظامی می‌کردند و به طرز وحشیانه‌ای نهضت‌های علویان را سرکوب می‌نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: حضرت امام هادی (ع) در یکی از بحرانی‌ترین شرایط فرهنگی - سیاسی تاریخ اسلام عهده دار امامت شد و با برنامه ریزی دقیق راهبردی در عرصه مقابله با تهاجم تخریبی و تحریفی دشمنان داخلی و خارجی اسلام به مقابله پرداخت و باعث حفظ و صیانت اسلام ناب محمدی (ص) شد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: امام هادی (ع) طراح و اجراکننده طرح نوین نظام مدیریت اسلامی از طریق نمایندگی در سراسر سرزمین‌های اسلامی است که تا کنون همین روش مانا و ادامه دارد.

او گفت: دلیل هجمه فرهنگی به حضرت امام هادی النقی (ع) به جهت افشای انحراف و مقابله با رذائل اخلاقی و فرهنگی و سیاسی در زمان خود بوده است. امام هادی (ع) نماد عصمت، بصیرت و مجاهدت همه جانبه فرهنگی و سیاسی و اسلامی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.