سفر رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان

امانوئل مکرون فردا به بیروت، پایتخت لبنان سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه فردا پنجشنبه برای بررسی ابعاد فاجعه انفجار روز گذشته بندر بیروت و نیز دیدار با مقامات سیاسی لبنان، به این کشور سفر می‌کند.

بر این اساس، دفتر ریاست جمهور فرانسه اعلام کرد امانوئل مکرون فردا برای دیدار با شماری از چهره‌های سیاسی به لبنان سفر می‌کند.

همچنین خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد به دولت لبنان در خصوص سفری که رئیس جمهور فرانسه قرار است فردا به بیروت به منظور ابراز همبستگی به انجام برساند، اطلاع داده شده است.

این در حالی است که وزیر خارجه فرانسه نیز در سخنانی گفت: ما به کار و فعالیت برای بسیج جامعه جهانی برای تحرک به منظور ارائه کمک‌ها به لبنان اقدام خواهیم کرد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین از ارسال سومین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه به لبنان خبر داده بود.
این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پیشتر نیز از ارسال چندین تن کمک‌های پزشکی به لبنان پس از انفجار بیروت خبر داده بود.

گفتنی است دیروز سه شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است.

تا بدین لحظه، دست کم ۱۰۰ نفر در این حداثه دلخراش جان باخته اند و حدود ۴ هزار نفر نیز زخمی شده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Ha
۱۷:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
فرانسه فکر میکنه زمان قدیمه که لبنان رو اشغال کرده و زیر سلطه برده بود،این استعمار کهنه کار بگو تو چیکاره ای که میای میری از بیروت دیدن میکنی،میخواد بگه لبنان مال منه ،برو دنبال کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
این موش دنبال چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اگه منظورش اعلام برائت از اينكار اسرائيله بايد با نصراله هم ديدار كنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
از قدیم بازرسان جرم و جنایات کهنه کار می گفتند مجرم یا مجرمین بعد از جرمشان بر سر صحنه جرمشان حاضر می شوند تا ابعاد جرم و جنایاتشان را برسی کنند و گذارش ببرند برای هم دستان و شریکان جرمهایشان و همپیمانانشان .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
یا صاحب الزَّمان(عج)
۲۲:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
فرانسه هنوز لبنان ملک خودش می دونه
آخرین اخبار