توجیه جدید ترامپ برای شکست سیاست خارجی خود در برابر ایران

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که اگر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نزدیک نبود ایران، چین و کره شمالی با واشنگتن مذاکره می‌کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توجیه جدیدی برای شکست سیاست‌ خارجی خود و خودداری ایران از مذاکره با آمریکا مطرح کرد.

ترامپ روز چهارشنبه طی اظهاراتی در برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه «فاکس نیوز» گفته که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک نبود کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای خود با واشنگتن مذاکره می‌کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این برنامه مدعی شده است: «اگر ما انتخابات را پیش‌روی خود نداشتیم ۲ اتفاق روی می‌داد؛ نخست اینکه بازار سهام ما که پیش از این نیز رکورد‌هایی زده است، حتی هم‌اکنون نیز در حال افزایش بود و دوم اینکه چین و ایران و همه طرف‌ها شامل کره شمالی در روز نخست و ظرف ۲۴ ساعت سر میز مذاکره و خواهان توافق با ما بودند.»

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود گفت: «در هر صورت اگر هیلاری کلینتون پیروز می‌شد مدت طولانی بود که شما در جنگ بودید؛ ممکن بود این جنگ به پایان برسد و یا نرسد، اما در هر صورت شما با کره شمالی در جنگ بودید.»


بیشتر بخوانید


این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که ۳ ماه مانده به انتخابات آمریکا، کره شمالی پایان مذاکرات با واشنگتن را اعلام و بار‌ها تاکید کرده که قصد از سرگیری مذاکرات را ندارد. تنش پکن و واشنگتن در بالاترین سطح خود قرار گرفته و کمپین موسوم به فشار حداکثری علیه ایران با شکست مواجه شده و به اهداف پیش‎بینی شده نرسیده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید و حتی در کمپین‌های انتخاباتی پیش از دوران ریاست جمهوری خود نیز همواره توافق هسته‌ای ایران را مورد انتقادات شدید قرار می‌داد سرانجام در روز ۸ مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۹۷) دولت آمریکا را به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد.

واشنگتن همچنین با راه انداختن کمپین موسوم به «فشار حداکثری»، سعی در کشاندن ایران به پای میز مذاکره و «منزوی کردن ایران» داشته است، اما بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و مقامات آمریکا به شکست این کمپین اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار