اظهارات مداخله جویانه مکرون: تغییرات سیاسی در لبنان ضروری است

رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه کمک‌های مالی به لبنان مشروط به انجام اصلاحات است تاکید کرد که فرانسه باید بر ایجاد تغییر سیاسی در این کشور اصرار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی در سفارتخانه این کشور در بیروت گفت: امروز و فردا در لبنان می‌مانیم. فرانسه هرگز لبنان را رها نخواهد کرد.

مکرون افزود: ده‌ها فرانسوی در انفجار بیروت مجروح شدند. نیرو‌های فرانسوی فعالیت خود در محل حادثه را شروع کرده اند. تا چند ساعت دیگر کارشناسان فرانسوی برای جمع‌آوری مستندات از محل حادثه به بیروت می‌رسند.


بیشتر بخوانید


رئیس‌جمهور فرانسه با این ادعا که کشورش برای هماهنگی و سازماندهی کمک‌های بین المللی در کنار سارمان ملل است اضافه کرد: در رساندن کمک‌ها به آسیب‌دیدگان و سازمان‌های غیردولتی شفاف عمل خواهیم کرد. برای پاسخ به نیاز‌های مالی جوانان لبنانی تلاش خواهیم کرد.

وی در سخنانی دخالت‌آمیز گفت: باید بر روی فرهنگ و آزادی‌بیان جوانان لبنانی متمرکز شویم. کمک مالی برای احیای بخش‌های مختلف لبنان آماده است، اما مشروط به انجام اصلاحات است. کنفرانسی را برای کمک به لبنان در روز‌های آتی سازماندهی خواهیم کرد. بانک بین المللی و سازمان ملل نقشی اساسی را در نحوه کمک به لبنان ایفا خواهند کرد.

مکرون در ادامه سخنان مداخله جویانه خود گفت: من نمی‌توانم که بخواهم تا قانون اساسی لبنان تغییر کند، اما باید با فساد مقابله شود. لبنان نیازمند اصلاحات سیاسی سریع است. از مقامات لبنان خواستم تا به درخواست‌ها برای انجام تحقیقات بین المللی پاسخ دهند. ما برای کمک در این عرصه هم آماده ایم.

رئیس‌جمهور فرانسه در پایان گفت: تحریم برخی مسئولان لبنانی اولویت ما نیست، اما به طور کلی موضوع بعیدی نیست. تغییر مسئولیت مردم لبنان است و ما باید برای اصرار بر این موضوع حاضر باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
یه لگد بزنید از لبنان بندازیدش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دولت لبنان باید تا دیر نشده این اقای پررو را به همراه کمک هایش از کشور اخراج کند وگرنه کل لبنان را صاحب می شود
آخرین اخبار