افزایش نیرو‌های ناتو در شرق اروپا

وزیر دفاع آمریکا از افزایش نیرو‌های ناتو در شرق اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تاس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در مجمع امنیتی سالانه موسسه آسپن گفت آمریکا حضور نظامی خود در جبهه شرقی ناتو را افزایش می‌دهد.

اسپر گفت: تصمیم به خارج کردن ۱۱ هزار و ۹۰۰ سرباز آمریکایی از آلمان و اعزام مجدد عده‌ای از آن‌ها به بلژیک و ایتالیا، بخشی از تلاش کلی‌تر برای افزایش توانایی جنگی ناتو بود. در مورد تهدیدات روسیه، ما به طور طبیعی نیرو‌هایی در شرق اروپا داریم. ما می‌بینیم که تعداد نیرو‌هایی که بطور چرخشی در منطقه دریای سیاه بویژه رومانی اعزام می‌شوند در حال افزایش است و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا نیرو‌ها را در جبهه شمال شرقی، در کشور‌های حوزه بالتیک و لهستان افزایش دهیم.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهار کرد آمادگی لهستان برای اختصاص قلمرو خود جهت تأمین زیرساخت‌های نظامی سایر کشور‌ها و سازمان‌ها مانند ناتو تهدیدی برای روسیه محسوب می‌شود.

در اواخر ماه ژوئیه، اعلام شد که آمریکا هزاران سرباز را از آلمان خارج می‌کند که تعدادی از آن‌ها به منطقه دریای سیاه منتقل می‌شوند و دلیل آن تصمیم برلین برای همکاری با روسیه برای ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در حساب توئیتر خود نوشت: آلمان میلیارد‌ها دلار برای خرید انرژی به روسیه پرداخت می‌کند و ما باید از آن‌ها در برابر روسیه محافظت کنیم. چرا این همه؟ علاوه بر این، آن‌ها هنوز ۲ درصد مالیات‌های ناتو را به تأخیر می‌اندازند؛ بنابراین ما تعدادی از نیروهایمان را از آلمان خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار