طغیان دوباره کرونا در راه است/اضافه شدن تجهیزات جدید به چرخه درمان آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با حمله دوباره ویروس کرونا در آذربایجان غربی قرار است ۱۰۰ تخت ویژه و ۸ دستگاه سی تی اسکن وارد چرخه خدمات درمانی استان شود.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تغییر وضعیت استان از قرمز به هشدار، به معنای تمام شدن کرونا ویروس نیست، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اظهار کرد: احتمال حمله دوباره کووید ۱۹ وجود دارد به همین دلیل بزودی قرار است بیمارستان‌های جدیدی وارد چرخه درمان استان شود.

آقازاده افزود: در حال حاضر ۲۲۰ تخت ویژه در استان داریم که قرار است ۱۰۰ تخت ویژه دیگر مجهز به دستگاه‌های ونتیلاتور و مانیتور علائم حیاتی  راه اندازی کنیم.

او تصریح کرد: ۸ دستگاه سی تی اسکن وارد آذربایجان غربی می‌شود که ۵ دستگاه آن به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و ۳ دستگاه دیگر نیز به زودی وارد چرخه خدمات درمانی استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به نیاز استان دو هزار و ۵۰۰ تخت خالی را در بیمارستان‌ها  برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم.

آقازاده بیان کرد: پیش بینی می‌کردیم که تعداد هزار و ۵۰۰ بستری بیمار کرونایی را در سطح استان داشته باشیم که در حال حاضر ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.


بیشتر بخوانید


 

او با اشاره به اینکه برای بیماری کرونا در حال حاضر واکسن و دارویی وجود ندارد و مواردی که در مورد دارو‌های ضد کرونا مطرح می‌شود ریشه تجاری دارد، اضافه کرد: در صورتی که شهروندان استفاده از ماسک را جدی نگیرند و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند باید منتظر طغیان مجدد بیماری در سطح استان باشیم.

آقازاده رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، عمل به پروتکل‌های بهداشتی و خود مراقبتی و در خانه ماندن و استفاده از ماسک را  بهترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس دانست.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.