مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد؛

خسارت ۷ هزار میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری کشور

خسارت ۷ هزار میلیارد تومانی به حوزه گردشگری و صنایع دستی بخش خصوصی به دلیل شیوع کرونا وارد شده است و بیشترین خسارت به خراسان رضوی با بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا بای مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به فعالیت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: خسارت ۷ هزار میلیارد تومانی به حوزه گردشگری و صنایع دستی بخش‌خصوصی به دلیل شیوع کرونا وارد شده است و بیشترین خسارت به خراسان رضوی با بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و کمترین میزان خسارت به خراسان جنوبی با بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

او با اشاره به  ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری و کشاورزی افزود: این ابلاغیه از طریق وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ایجاد آئین نامه و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و همچنین نظارت صورت گرفت. این ابلاغ سبب ایجاد یک وحدت رویه در تمام کشور در حوزه گردشگری می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری مطرح می‌شود تغییرات جهانی است که برای محصولات گردشگری تنوع ایجاد می‌کند. این گردشگری کشاورزی می‌تواند توسعه پایداری روستایی را با کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان به همراه داشته باشد و زمینه فعالیت بیشتر فعالان حوزه گردشگری را ایجاد کند.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.