مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مطرح کرد؛

نیاز مترو تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن

امام از نیاز مترو تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن خبر داد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در حاشیه مراسم رویداد رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت واگن ملی که صبح امروز ۲۰ مردادماه در محل شرکت واگن سازی تهران با حضور سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد اظهار کرد: پروژه تولید یک رام قطار تولید داخل به میانه راه رسیده است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: کار ما محدود به یک رام نخواهد بود و انشالله کار تولید واگن ادامه دارد.

او با بیان اینکه مجوز انعقاد قرارداد برای تولید ۱۰۵ دستگاه واگن گرفته شده گفت: در مترو تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن نیاز داریم.

او گفت: امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم یک رام قطار تولید ملی را عرضه کنیم.

امام بیان کرد: بر همین اساس در مجمع عمومی مترو مجوز انعقاد قرارداد با همین مجموعه‌ها را برای تولید ۱۰۵ واگن دریافت کردیم که حالا تفاهم نامه‌های آن را با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی امضاء کردیم.

امام با تاکید بر این که امیدواریم قطار ملی در همه کشور با استفاده از ظرفیت چهار کارخانه واگن سازی دنبال شود تا شاهد تولید قطار ملی باشیم گفت: قرارداد ساخت ۲۰۰۰ واگن قرار بود از طرف فاینانس پیگیری شود، اما به واسطه تحریم‌ها می‌توان این فرصت را به شرکت‌های داخلی داد و از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

او ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های دولت از شرکت‌های داخلی، بتوانیم این ۲۰۰۰ واگن را داخلی سازی کنیم.

بیشتر بخوانید

افزایش مسافران مترو به ۶ میلیون سفر با ورود ۱۵۰۰ دستگاه واگن مترو

رونمایی از یک رام قطار تولید داخل در دهه فجر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار