دریافت مجوز ورود شتر شیری از پاکستان به خراسان جنوبی

معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از دریافت مجوز ورود شتر شیری از پاکستان به استان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عابدی معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با تلاش‌های استاندار دیروز مجوز دائمی ورود شتر شیری از پاکستان به استان اخذ شد.

او افزود: پیش از این تنها سیستان و بلوچستان مجوز ورود شتر از پاکستان را داشت.

همتی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دومین استان از نظر جمعیت شتر است گفت: پارسال با امضای تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرامین امام (ره) تلاش شد خراسان جنوبی به مقام اول در حوزه هاب شتر ارتقا یابد.

او افزود: در این راستا ۲۵۲ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی مورد نیاز و تسهیلات به استان اختصاص یافت که از این میزان حدود ۳۰ میلیارد تومان به خدمات زیرساختی و حدود ۲۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات برای مردم در نظر گرفته شد.

همتی با بیان این که تا کنون ۷۵۰ نفر شتر به به جمعیت شتر استان افزوده شده است عنوان کرد: طی ۳ ماه آینده نیز ۲ هزار و ۲۵۰ نفر شتر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد: باید تا پایان سال ۱۴۰۰ جمعیت شتر استان به ۱۰ هزار نفر برسد.

او در خصوص سیاست تامین علوفه در استان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای این طرح اختصاص یافت که در ۴۰۰ هکتار گیاهان مرتعی و خارشتر کاشته شد.


بیشتر بخوانید


همتی با بیان اینکه بزرگترین مزرعه کاشت خارشتر کشور در حیدرآباد نهبندان به زودی افتتاح خواهد شد. ادامه داد: ۵۰ هکتار از اراضی پایین دست سد رزه نیز به صورت پایلوت برای کاشت ذرت علوفه‌ای در نظر گرفته شد که این میزان به ۵۰۰ هکتار قابل ارتقا است.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در زمینه فرآیند تولید به عنوان اولین اقدام اتحادیه شتر داران استان با همکاری استانداری و جهاد کشاورزی ایجاد شد.

همتی با بیان اینکه بزرگترین قرنطینه شرق کشور با مساحت ۷ هکتار در حیدرآباد نهبندان آماده افتتاح است افزود: فاز اول بازار دام نهبندان نیز ماه آینده شروع به فعالیت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه کشتارگاه نهبندان و بازار دام و کشتارگاه حاجی آباد زیرکوه در مرحله ساخت است گفت: فاز اول مرکز نژادی و تکثیر شتر پرمحصول نیز ماه آینده در بجد افتتاح خواهد شد.

او تصریح کرد: شیر شتر تولید شده بر اساس استاندارد‌ها نیز از یک لیتر تا ۱۰۰۰ لیتر توسط سه مرکز جمع آوری شیر شتر در نهبندان، خوسف و سرایان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

همتی ادامه داد: شیر شتر در یکی از کارخانه‌های شیر به شیر پاستوریزه، دوغ و شیر خشک تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: به ازای هر نفر ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید شتر داده می‌شود که از هر خانواده دو نفر می‌توانند متقاضی دریافت این تسهیلات شوند.

او افزود: این تسهیلات بصورت قرض الحسنه و باز پرداخت ۵ ساله می‌باشد.

 

انتههای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار