نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی

نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی دایرشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،همزمان با روز حمایت از صنایع کوچک، نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی در تبریز دایر شد.

این نمایشگاه روز سه شنبه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

مرتضی نیرومند اسکویی  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه برای ۷۰ واحد صنعتی دایر شده است و در آن واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ۱۲۰ محصول در زمینه‌های مواد غذایی، بهداشتی و دارویی، ریخته گری، چرم، کیف، کفش و پوشاک، انواع آجر‌های نسوز، لوازم خانگی، انواع قوطی‌های فلزی، الکتروموتورها، انواع فیلتر خودرو، اتصالات پی وی سی را برای عرضه به نمایش گذاشته اند.

او افزود: تعداد ۲۰ غرفه نیز برای معرفی توانمندی تولیدکنندگان قطعات خودرو استان نیز در شهرک صنعتی فناوری قطعات خودرو واقع در جاده سنتو – خیابان قراملک – شهرک صنعتی فناوری قطعات خودرو دایر است.

او  یادآوری کرد: در این نمایشگاه تعداد ۶۶ قطعه از نیازمندی‌های واحد‌های صنعتی از جمله قطعات صنعتی، مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید و ... که در زمان کنونی امکان تامین آن در داخل کشور مقدور نیست در معرض عموم به ویژه سرمایه گذاران، واحد‌های دانش بنیان و فناور و جامعه علمی دانشگاهی قرار گرفته است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد ۷۵ غرفه نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که در فاز دوم بقیه غرفه‌ها تکمیل و حداقل بیش از ۲۵۰ نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی احصا شده در آن‌ها مستقر خواهد شد.

نیرومند اظهار داشت: سازمان صمت با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به احصاء توانمندی‌های واحد‌های صنعتی و خوشه‌های کسب و کار اقدام کرده است که در این راستا با تکمیل زنجیره تعمیق ساخت داخل واحد‌های صنعتی موفق به عقد قرارداد و داخلی سازی تولیدات به ارزش ۲۱ میلیون دلار شده اند که از جمله ماشین آلات تمام اتوماتیک اولتراسونیک تولید ماسک و ماشین آلات فرآوری معدنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار