چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟

معاون سازمان امور مالیاتی در خصوص مشاغل مشمول مالیات مقطوع و آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسیحی، معاون درآمدی سازمان امور مالیاتی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تصریح کرد: باتوجه به اینکه روش محاسبه مالیات تغییر کرده است، از مودیان می خواهیم با هر سطح فعالیت، اظهارنامه خود را ارائه کنند.

او ادامه داد: در ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم به سازمان امور مالیاتی اجازه داده شده که برخی مودیان مالیاتی را از نگهداری اسناد و مدارک معاف کند و مالیات آن‌ها را به شکل مقطوع تعیین کند.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: سیاست راهبردی هوشمند سازی نظام مالیاتی مبتنی بر داده و اطلاعات و ارائه صادقانه از سوی مودیان مالیاتی است.

او ادامه داد: در تمام نظام های مالیاتی دنیا مدیریت ریسک و تمکین دارند تا مودیان را به سمت و سویی ببرند که اظهارنامه صادقانه ارائه دهند.

مسیحی گفت: مودیان خرد با استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ به صورت مقطوع تعیین می‌شوند و سایر مودیان نیز می‌توانند از ظرفیت ماده ۹۷ (اظهار صادقانه) استفاده کنند.

او ادامه داد: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و بهره مندی صاحبان مشاغل از مالیات مقطوع پایان مرداد ماه است و با توجه به اینکه ۳۱ مرداد جمعه است مودیان مالیاتی  تا پایان روز اول شهریورماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود مهلت دارند.

او افزود: فرم مالیات مقطوع تهیه شده و در سازمان سازمان امور مالیاتی درج شده است مودیان باید این فرم را تکمیل کنند. در صورت تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی مودیان نمی توانند از تسهیلات مالیاتی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید

در آمد مالیاتی کشور به ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید


مسیحی در خصوص اینکه چه مشاغلی مشمول مالیات مقطوع می شوند؟ گفت: مودیان مالیاتی که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان است مشمول مالیات مقطوع هستند.  

این مقام مسئول تصریح کرد: بر این اساس دسته سوم و دوم مشاغل تنظیم دفاتر که سطح درآمدی آن‌ها زیر یک میلیارد تومان است و مشاغلی که سطح درآمدی آن‌ها بین یک تا سه میلیارد تومان است و همچنین مشاغلی که کار خدماتی دارند مشمول مالیات مقطوع می شوند . 

او افزود: مالیات مقطوع صرفا برای اشخاص حقیقی است و شامل مودیان حقوقی نمی شود.  در مالیات مقطوع پیگیری وجود ندارد و از تسلیم اظهارنامه و  اسناد و مدارک هم مستثنی هستند.

 جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف در ارتباط تلفنی تصریح کرد: مالیات مقطوع با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ یکی از مواضع خوبی در حوزه مالیات به شمار می رود که می تواند کارگشا باشد و میزان مالیات مودیان خرد را  سریع تر تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ددی میگه ما از مالیات معافیم // اخه ددی از مفت خورهای مرفه بیدره // مرفه بیدرد اینقد خوبهههههه
آخرین اخبار